Min viktuppgang

Mandag ar antligen har! ;)
Jag vet att manga har varit nyfikna och forsokt fa det ur mig tidigare, men nepp. Mandag pa bloggen har varit svaret. ;)

Kul att se att sa pass manga gav en gissning!
Sammanlagt blev det 11 kommentarer med olika bud:


6 kg, 3 kg, 5.5 kg, 5 kg, 7 kg, 4 kg, 9 kg, 9.5 kg, 11 kg, 9 kg, 4.7 kg, 5.5 kg, 5.6 kg.
(Ni kan ocksa lasa alla kommentarer har)


Den som gissade minst var Elina som gissade pa 3 kg.

Den som gissade hogst var Dimman pa 11 kg.
Gillar den kommentaren fran min fina kara moster i Vetlanda extra mycket, kunde inte lata bli att skratta nar jag laste det, haha:


Jag gissar på......hm....9,5kg och Dimman gissar 11Kg och Zacki tror 9 kg.


Sa hela familjen gissade, sott! Extra gulligt att aven lilla 6 ariga kusin vitamin forsokte. :)


I alla fall, NU ar det dags att slappa bomben!

Pang Bang!!

                                                                     SVAR: 5 kg!


Pa lite mer an tva manader har jag alltsa gatt upp fem kilo. Mer an 2 kg i manaden i genomsnitt. Innan jag akte sa jag att det var okej med ett kilo i manaden men inte mer. Sa det ar egentligen inte riktigt okej.
Men,
varfor kom det som en chock, varfor blev det ett OMG?
Jo, grejen ar att jag vet inte riktigt vad de dar fem kilorna har satt sig. Jag kan kolla mig i spegeln, verkligen granska mig sjalv fran alla hall, men jag kan inte rent ut saga vart de befinner sig. Tycker jag ser nastan exakt likadan ut som innan. Okej, jag ska erkanna att jag kan kanna det nar jag drar byxorna over midjan, vissa far jag knappt pa mig langre. Sa pa midjan, magen och rumpan kan det nog i och for sig ha satt sig lite. Det har jag kant, men att det skulle vara sa mycket!!
Bra ar val att jag anda vet vad det beror pa. ..

...Smaatande!
Har blivit en riktig smaatare och sockerforbrukare sedan jag kom hit. Fran borjan var det for att jag madde daligt och inte kande mig bakvam, sedan kannde jag mig stressad, orolig m.m under rematch tiden som varade i mer an 4 veckor. Sedan kom jag hit, drabbades av extrem hemlangtan och jag at for att dampa den. Nu ar det battre men istallet ater kag bara for att maten finns, bara for att jag rakar ha en chokladkaka plus barnens snackslada uppe pa mitt rum, m.m.

Detta maste fa ett stopp, NU!
Funderar pa att satta igang med ett sadant dar godisforbud igen som jag alltid korde med forr. Tror det ar det enda som skulle hjalpa i dagslaget. Sa i fall jag borjade med det sa kunde jag ju i alla fall forsoka bli av med sotsuget forst, det ar alltid en borjan.

Men som sagt. Jag tycker inte det syns sa mycket sa det ar okej. Jag far inte daligt av det aven om jag vet att jag nu maste borja tanka mig for. Jag har borjat trana igen i alla fall and it makes me feel good! 

Innan USA:


Alanya, maj 2010


Efter ca 2 manader i USA:


...Har man gatt och blivit vampyr... haha skamt och sido, jag ger er en till bild...




Men vill ju inte ga och bli USA-fet som Evelina kallar det.. ;)

/ n


UPDATE!

Idag kl 6.20 am nar jag var ute med hunden kom jag plotsligt pa att jag glomt skriva vem vinnaren blev for min gissningslek.
Sedan nar jag loggade in pa bloggen sag jag att ocksa hon hade uppmarksammat det. Hehe, sorry Lollo.

Ratt gissade Louise ! Bra jobbat, eller ska man saga bra gissat ?!! ;D
Grattis, jag ger dig aran! :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Hahahaha! USA fet, det är nästan lika bra som uttrycket kottar. (a)

2010-11-02 @ 23:04:52
URL: http://evelinapalm.blogg.se/
Postat av: Louise

Hallåååå, jag VANN!! ;) Kräver uppmärksamhet!

2010-11-03 @ 06:35:44
URL: http://louisehelen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, USA fet det kommer vi aldrig att bli, tror det tar mer än ett år.

Jag känner igen mig i viktuppgången, dock kan jag se det på mig, men hoppas också på att det blir bättre nu när jag kan börja träna igen, efter mer än en veckas paus.

Kram

2010-11-03 @ 11:57:19
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/
Postat av: Louise

hahaha tack ;) Men bloggdesign, vill du ha hjälp? Skicka bilder i såfall, på fb kanske? :) Eller skype eller msn eller vad som helst. Kram

2010-11-05 @ 16:11:03
URL: http://louisehelen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0