Just Another Weekend in Sydney

Helgen. Blev som vilken annan helg som helst, typ.
Skulle ha gått ut i fredagskväll. Men då jag inte kände mig hundra, och inte hade känt mig hundra på typ hela veckan bestämde Rebecca åt mig att jag skulle stanna hemma. Så blev det. Åt en mysig middag med min värdfamilj innan jag tog en lång, varm dusch och sedan bäddade in mig själv i den supermysiga filten och kollade de två sista avsnitten av Vampire Diaries, tredje säsongen. Så var ganska nöjd ändå. Sov sedan tio timmar i sträck.

Efter en mysig brunch på Clodeli på lördagmorgonen åkte jag och Bec till Rose Bay. En annan mysig liten förort i östra Sydney som vi ej besökt innan. Det gäller att se sig omkring medan man kan. Sedan åkte vi hemåt, då båda två skulle jobba kväll. Barnen somnade tidigt, jag drack vin, fixade med bilder, skrev färdigt NZ inläggen i bloggen och tittade på TV. Ganska bra för att vara jobbkväll trots allt.



Rose Bay



Söndagen blev spontan.
Starbucks och bio i ett regnigt och kallt Sydney.
Avengers. Action film. Nog en ganska bra sådan. Om man inte är supermegatrött samt sitter och drömmer sig bort de femton första minuterna av filmen. Hehe. Men den hade sina moments med sina skämt, osv. Dessutom så var slutet, alltså den sista halvtimmen, sjukt bra. Mest för att det utspelade sig på Manhattan. ;) 

Efter filmen träffade jag Erica för middag i Circular Quay.
Erica är en annan svensk au pair som bor ute i Manly, norra Sydney. Har haft kontakt med henne ända sedan början av januari, innan jag åkte iväg. Då våra värdbarn gick på samma dagis och hon träffade mina värdföräldrar där.
Trots det har vi inte lyckats träffas, en enda gång. Förrän i söndags. Det var allt på tiden.
Supermysig och trevlig tjej, som verkar vara lika ressugen som jag. Det var det vi huvudsakligen pratade om. Ställen vi vill besöka i världen. Saker vi vill göra. Och så allmänt om livet som au pair förstås..


/ n


Ska uppdatera om Melbourne också.
Jag gör det ikväll. Eller imorgon.
Lovar.

Kommentarer
Postat av: Monica Karlsson

Hej!



Tack så mycket för kortet vi fick i dag!

Har också nu tittat på korten du lagt in från fallskärmshoppet, mm. du är inte dålig vi har skrattat så Tomas och jag!

Ska bli kul att träffas igen,så vi får höra mera!

jag förstår att det blir svårt för dig att lämna den här goa familjen! kram från Moma

2012-05-21 @ 20:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0