NZ: What´s the Matter Matamata?

När vi lämnade Auckland för att åka söderut mot Rotorua åkte vi igenom ett litet samhälle kallat Matamata. På en närliggande gård spelade de in Fylke scenerna i Sagan om ringen. Det visste jag dock inte om förrän efteråt att vi hade passerat. Gården som användes som inspelningsplats för Fylke är idag en turistattraktion, tror det kallas Hobbiton. Fanns tyvärr aldrig någon tid över att åka dit. Men, jag kan i alla fall säga att jag gjorde ett toalettstopp och köpte pommes på Mc Donalds I Matamata. Det ni! ;)



Hobbiton


What´s the matter Matamata är något som min värdpappa sa när vi först åkte in i Matamata. Något som han och hans bror brukar skoja om.

/ n

Kommentarer
Postat av: Monica Karlsson

Hej!

Vilka underbara bilder och vilka goa barn du verkar ha hand om, det ser så mysigt ut!



Ha det så bra din sista månad i Australien, så ses vi till studenten!



Kram från oss

2012-05-02 @ 20:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0