Mother´s Day och vardagshjältar

Älskar när lilla Josh skrattar med hela ansiktet och säger:
"It would be funny if it was Happy Mother´s Day Nathalie!"
Haha, det dröjer nog innan det händer. :P

Men i alla fall, mors dag var det igår, söndag.
I Melbourne(och även i Sydney vågar jag tro) är det en tradition att springa ett lopp som kallas "Mother´s Day Classic" med sina döttrar i Botanic Garden. Har för mig att det har en likande tradition i Philadelphia, om jag inte minns fel.

På mors dag som liten kommer jag ihåg att jag brukade tycka om att göra frukost på sängen och rita teckningar till
mamma, en person som alltid har betytt väldigt mycket för mig. 
På en engelskalektion i sjunde klass skulle alla berätta om en hjälte till dem och varför man tyckte den personen var en hjälte.
Jag sa något liknande som:
"My mom, because she´s always there for me and she always understands me!"
Och det är sant, tack mamma för att du alltid varit där! You rock!

/ n



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0