I am a Supernanny ;)

Varje onsdag och torsdag tar jag Josh till daycare inne i city efter att ha lämnat av Livvy i skolan.
I morse när vi vandrade upp mot busstoppet och gick över gatan går en kvinna förbi oss på övergångstället. Vi får ögonkontakt, jag ler lite och så plötsligt frågar hon:

"Are you a mom or are you a nanny?"
"nanny"
"You are a really good nanny!!" säger hon då och menar det verkligen.
"Thank you. I´ve done it for a while"
"Well, you´re a really good one, I can tell."

Sedan gick vi åt olika håll.
För en kort stund funderar jag över hur annorlunda situationen kunde ha varit om jag hade haft en trotsig unge  den här morgonen som hade vägrat att lyssna. Haha. Men skit samma.
Jag kände verkligen hur jag tog in vartenda ord, och njöt.
Det där gjorde så min dag!


Jämför våra händer. Min goa, gulliga lilla treåring. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0