Mardi Gras

Igårkväll var den årliga (Lesbian and Gay) Mardi Gras Paraden i Sydney.
Mina värdföräldrar tipsade om att det var, och när man väl är här när den hålls, så kunde det vara värt att se. (de hade aldrig sett den själva dock)


Så vi gick dit, jag och Rebecca. Regnet öste ner, det var packat med folk som stod med sina paraplyer dessutom så att hitta Andrea och company i mängden av alla människor var i stort sett omöjligt. Så vi ställde oss på bästa möjliga plats.

Paraden var extrem! Har aldrig sett en liknande parad i hela mitt liv.
En upplevelse!

När min värdmamma frågade mig idag om vad jag tyckte, kunde jag inte annat än att skratta och säga:
"Yeah, well, so many intersting people"

De mest extrema människorna gick omkring nästan helt nakna. Män som vinglade runt i högklackade skor med färgglada peruker på huvudet. Glitter och glamour överallt! Rosa hjärtan som prydde stan. Ja, det var extremt.

Men det mest extrema sparades till sist, efter paraden.
När jag och Rebecca skulle lämna oxford street för att ta oss in närmare centrum igen gå vi förbi ett butiksfönster. Där inne, på andra sidan fönstret, står en halvnaken kvinna, och två nästan helnakna män, varav den ena runkar av den andra!!! Framför alla människor utanför med sina kameror. Vi trodde inte våra ögon. OMG! Don´t look at it, don´t look! OMG, why are we still staring at it!" Kort stund där efter gick vi snabbt där ifrån, chockade, men kunde inte annat än att bara skratta åt det efteråt.

Med tanke på att vi inte hade första pakett vid kravallstaketen, blev det inte heller de bästa bilderna. Här är i alla fall några bilder från paraden som jag lyckades fota:









'

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0