The San Francisco Bush Man

På bussen måndagkväll på väg hem från Bondi, hoppar tre svenskar på bussen i sällskap med ett gäng Canadensare. Som vanligt tycker jag det är hur kul som helst och bara sitta där, låtsas som att jag intye förstäår ett ord svenska. I alla fall helt plötsligt så börjar en av de svenska tjejerna diskutera San Francisco med killarna från Canada. Alla hade de en gång varit där. Samtalsämnet går över till den kända buskmannen Fisherman´s Wfarf i SF.

"He scared the shit out of me!!" utbrister en av Candensarna.

Jag kan såklart inte hålla mig för skratt, och de ser det och upptcäker att jag lyssnat.

Jag ursäktar mig själv och säger: "He scared me, too!"

Alla garvar och tycker det är hur komiskt som helst. Särskilt när de sedan knäcker ut den klassiska frågan: "Where are you from" och jag svarar att jag också är från Sverige. Då blev det ännu mer liv om hur stor är chansen att vi, den andra tjejen och jag, båda två är svenskar, båda två känner till the bush man i San Francisco, och nu sitter på samma buss i Sydney. Small world, yes it is!


Den kända buskmannen som skrämmer skiten ur turisterna i San Francisco.(Egeentligen är han en hemlös stackare som gör detta for living som att säga) Hilarious! Om du ska dit, gör dig redo! ;)




/ n

Kommentarer
Postat av: Sarah olsson

Haha ååå, min kära buskman! ;) du verkar ha det helt underbart fina vän!

2012-03-14 @ 11:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0