När det inte är den ena, så är det den andra eller så är det båda

Så idag var det pojkens tur att ha en dålig morgon.
För det första hade han fortfarande inte vaknat vid 7.15. På fredagar åker han alltid med mamma och pappan in till stan vid 7.40 på morgonen. Så jag försökte väcka honom, såklart. Men det gick inte. Jag höjde volymen på Tv:n lite, så han skulle höra att the Wiggles were on, fixade frukost åt honom så länge. Nästa gång jag gick in 7.20, satt han på sängen och tjurade, han la sig ner igen och vägrade gå upp. Så jag  började försöka klä på honom kläder istället-. Det gick inte, Han skrek. Sparkades.
Sedan fick pappa gripa in. Igen.
Jag la ner hans macka i plastpåse, packade dessutom ner lite vindruvor och crackers också, som de tog med sig i bilen.
Livvy var okej den här morgonen. Lite kinkig när de andra åkte. Men det gick över ganska fort.
Dock grät hon när jag lämnade av henne i skolan och hon inte ville att jag skulle gå.
Jag beställde ett ice block till henne för senare. She will be fine.
Ljuva au pair liv!

Och här sitter jag nu, lite blöt efter regnovädret ute, trött sen gårdagen, med en förfärlig mensvärk. Blä.
Livet på en pinne.
Nu ska jag ta en alvedon.
och sen,
sen ska jag in till stan och träffa Aimee!
Senaste gången vi träffades var på Phialdelphia Zoo i USA i Augusti. Kan inte fatta att jag ska träffa henne här, på hennes hemmaplan liksom. Underbart! :)


Aimee

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0