I´ve Been Told It´s the Worst Summer in 30 Years


Thursday last week
Waited for the bus that never came, in the rain, with a 3 year old.





Livet leker!

Vart jag än kommer ursäktar sig lokalbefolkningen för den dåliga sommaren, och tycker synd om mig för att vädret varit så dåligt sedan jag kom hit.
Det brukar vara mycket bättre, har jag fått höra ett tiotal gånger nu.
Det enda jag kan säga är att vi har bättre väder än hemma i Sverige, och att jag är nöjd ändå.
För det är jag. För efter regn kommer solsken.


Har också insett att regndagarna här påminer mig lite om alla snowdays i Pennsylvania.
Det blir kaos. Allt!
Trafiken är kaos, alla kör i snigelfart, trots det så ökar antalet olyckor ganska kraftigt.
Varken bussarna eller tågen kan hålla tågtabellen dessa dagar.
Ja, vissa bussar kommer inte ens.
Busstrippen in till stan som vanligtvis brukar ta 15 minuter tar plötsligt 40 minuter.
Ja, ni förstår nog vad jag menar med kaos.
(Dock är det ju bra att de tänker på säkerheten.lol.)
Vågar inte ens tänka tanken på hur det hade vart om det hade snöat här...

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0