Detta har hänt och detta händer just nu

Idag har jag varit hemma i tre veckor.
Jag har firat mina systrars student, träffat Ellinor i Nyköping, varit på min lillasysters skolavslutning i Stockholm och även firat midsommar.
Förra veckan hade jag dessutom tre dagars vick på Hultetskolan igen, vilket var sjukt roligt.
Barnen tittade lite konstigt på mig i början, men efter en stund var allt som vanligt, precis som ingen tid alls hade passerat sedan jag var där i januari. Som det ser ut just nu, har jag inget mer jobb i sommar. Har jag turr får jag ställa upp fler gånger som vikarie. Men blir nog inte förrän närmare skolstarten i så fall. Har skickat iväg några fler enstaka CV:n och sådär, men inga svar. 
Ikväll ska jag jobba för Cultural Care som ex au pair på ett informationsmöte i Jönköping. Kul! Blir lite fickpengar på det. Man får ta de man får. :)
 
Kan även ha ändrat inriktning helt från vad jag vill plugga till hösten. Skickade därför en sen anmälan till ett helt annat program än socionomprogrammet till Linköpings Universitet. Får se om det bär hela vägen. Känner mig faktiskt rätt taggad på det här, känns rätt!
 
Och när jag orkar ta tag i det, tänker jag uppdatera om de sista dagarna i Sydney.
Btw, familjen har hittat en ny au pair nu, från Frankrike. Känns bra, men ändå konstigt, om ni förstår vad jag menar. De är ju min familj!
 
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0