Surfing the Waves of Manly

 
Innan jag skulle åka hem till Sverige var jag fast besluten om att jag skulle ge mig ut i vågorna.
Så Bec och jag bokade in en surfinglektion i Manly, som ligger i norra Sydney, på en väldigt vacker söndag. Kan inte påstå att det var jättevarmt men med våtdräkten på och kampen om att komma upp på brädan i vattnet blev man rätt så varm ändå. Vi var i en klass med cirka 20 andra deltagande, mestadels turister från USA. Anledningen till att vi valde Manly framför Bondi var för att vi har hört att det är lättare att surfa som nybörjare i Manly, och dessutom var kursavgiften lite billigare eftersom vi fick tag i en bra voucher i här.
Så hur gick det då?
Jo, förutom att jag fick hur många kallsupar som helst i min näsa, fick blåmärken på handflatorna och armar som knappt orkade dra av mig våtdräkten efteråt så lyckades jag ställa mig upp på brädan fem gånger! Varav en till två gånger gick riktigt bra och jag höll balansen ända in till stranden. Underbar känsla!
Ännu en gång kände jag att jag nog föddes på fel sida av jordklotet. (Även om jag älskar Sverige)
Jag älskar Surfing! Och hade jag kunnat hade jag varit ute i vattnet varje dag och övat tills jag satt den rätta tekniken. :)
 
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0