Det här med packning och sådant



"Har du börjat packa än?"

Den frågan har jag nog fått varje dag den senaste veckan.
Och svaret har varit detsamma varje gång:
"Nej! Men jag hinner"

För det är klart jag hinner, det är ju många dagar kvar, eller?
Idag slog det mig att jag bara har 4 dagar kvar i Sverige innan jag flyger.
FYRA!
Det är helt osannolikt. Overkligt. Ofattbart.
Och ja, jag kan erkänna att stressen uppstår inom mig när jag kommer på att jag inte har sökt tillräckligt många sommarjobb än, att jag inte har växlat in ett enda öre till dollar, att mina presenter till värdfamiljen inte anlänt till min brevlåda än, och att jag egentligen har hur många människor som helst som jag känner att jag måste vill träffa innan jag åker. Men idag har jag främst känt den där paniken över att jag knappt börjat packa än, att inte ens allt är tvättat som borde vara tvättat. Jag är 20 år och har bott i USA ett år, där om någonstans måste jag väl ändå lärt mig att man måste göra sådant här i tid. Men just när det kommer till packning och liknande är jag riktigt seg. Dels för att jag vill ta med mig favoritkläderna som jag också vill använda innan jag åker, då kan man ju inte packa ner dem, eller hur! Men också för att det bara är så tråkigt att packa, och framförallt SVÅRT!! 

Tack och lov så är det sommar i Australien nu! 
Kära, underbara sommar! 
Fina, tunna och lätta sommarkläder. 
Och möjligtvis två tröjor och ett par jeans till kallare höstkvällar.
Bikini, flip flop och solskyddsfaktor 50. (känns som om jag inte har solat på flera år, typ)   
Beach 2012, ja, det fick visst börja lite tidigare i år.  ;)

En annan anledning till att jag inte har känt den här stressen tidigare är för att det har varit så långt borta för mig hela tiden. Jag fattar inte att jag kommer åka. Jag vet inte om jag är redo. Men samtidigt har jag redan bott ett år utomlands, fick den sämsta starten på min USA vistelse, gick igenom en lång och hemsk period av hemlängtan och livet där borta var aldrig en dans på rosor. Troligtvis kommer all min erfarenhet och allt det jag har redan har gått igenom göra mig mer redo än någonsin. Eller?

Ready or not!
I´m gonna come!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0