We Live in a Small World!

Idag när jag hade lämnat av Josh på Daycare inne i city tog jag bussen tillbaka hem. Vid Hyde Park klev en kvinna på bussen och satte sig bakom mig. "Excuse me, I´m going to Paddington, do you know where to get off?", frågade hon.
"Yes, I do. Actually, I´m getting of one stop after Paddington. But I can let you know when we´re in Paddington."
"Thank you! Do you know how do get to Surry Hills after that"
"Sorry, I don´t. I know what it is, but I´ve never been there. I´ve only been in Sydney for three weeks"
"I see, I´m visiting here too. Where are you from?
"Sweden, where are you from?"
"The U.S"
"Really, where in the U.S are you from?"
"Philadelphia"
"OH MY GOD!!!! ARE YOU KIDDING ME??!!! I LIVED IN PHILLY FOR A YEAR!!!!!!



Lovely Philadelphia! <3

Alltså, vilken liten värld vi lever i.
Vi hade så mycket att prata om efter detta. Hon kände till varenda plats jag nämde, och hon förstod precis vad jag menade när jag klagade på att kaffet i min hand kostade tre dollar, och att jag hade kunnat få en dubbelt så stor kaffe på Wawa i Philly för 1,45 dollar. Hon visste exakt vart Bryn Mawr låg, och likaså jag kände till alla platser hon pratade om.
Wonderful meeting!


/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0