Lets Get This Schedule Started!

Den här veckan har verkligheten tagit vid. På ett bra sätt. Igår jobbade jag nämligen min första riktiga arbetsdag, och var själv med ungarna. Det är lite kinkigt och gnälligt såhär i början, särskilt på morgonen då pojken vaknar upp och gråter efter mamma, och flickan slänger ett memoryspel i backen och vägrar äta frukosten jag ställt fram. Men det är den första halvtimmen. Sedan har allt varit bra. Tror barnen bara måste vänja sig vid att det kommer vara jag som är där onsdag, torsdag och fredag varje vecka. Dessutom så är hela au pair gerjen ny för dem, då jag är deras första. Flickan har precis börjat skolan, kindergarden, med svensk översättning lekis eller förskoleklass, och är fortfarande ganska excited över att få sätta på sig sin skoluniform och förbereda sig för skolan varje morgon.

Så igår och idag har jag varit själv med barnen på morgonen, lämnat Livvi på skolan och tagit Josh på bussen in city där hans day care ligger. Och så kommer det se ut, varje onsdag och torsdag framöver. På fredagarna kommer min värdmamma vanligtvis släppa av honom på väg till jobbet, och jag tar endast Livvi till skolan. Förutom detta jobbar jag även eftermiddagar, ons-fre från och med 2.30 till ca 6 pm, plus att jag hjälper till att diskaa undan efter middagen, osv. Tisdagar, då min värdmamma pluggar på Universitetet inne i stan, börjar jag jobba kl 4 pm, lagar mat samt förbereder ungarna för sängen (bad, tänder, godnattsaga, etc) och slutar runt 8 pm då min värdmamma kommer hem. Resten av veckan, alltså lör-måndag kommer jag vanligtvis vara ledig, om inte annat anges, som till exempel nu på lördag då jag ska sitta barnvakt hela kvällen. Men vad gör det, när man har en så underbar värdfamilj och underbart schema.


schema


Vill bara tillägga att jag idag har varit i Sydney i 15 dagar och än så länge bara älskar jag allt här!
Hemlängtan, vad är det?

Life is good!

/ n

Kommentarer
Postat av: Kent

Låter härligt vännen!

Forsatt god lycka, kram pappa

2012-02-09 @ 21:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0