A Few Impressions of Sydney

Så i lördags när jag mötte upp Desiré inne i stan bestämde vi oss för att äta lunch uppe i Sydney Tower och vara lite sådär lagom turistiga. En dyr lunch blev det, må jag lova. 50 dollar (ca 350 SEK) för lunchbuffén i ett snurrande torn, med utsikt över hela Sydney. Värt priset för att komma upp, tyckte vi. Dessutom fick man mycket mat för pengarna, så vi klagade inte. Till att börja med var det en stor salladsbuffé, sedan var det tre bord till med bara mat, allt möjligt, indiskt, thai, australiensk m.m Kan nu meddela att jag har ätit smakat på kängru. Ingen hit. Men bor man i Australien, så gör man och måste testa. Men bara tanken på att jag smakade på den en gång levande kängrun, fick mig att må illa till mods.


Desiré gör sig redo för den stora lunchbuffén.



Vi uppe i Sydney Tower.


Ungefär såhär såg buffén ut, fast fyra gånger mer än vad som syns på bilden.


Sydney



Efter maten gick vi till Botanic Garden för en promenad. Den binder samman med Operahuset, så går man längs vattnet kommer man så småningom dit, med förutsättning att man går i rätt riktning. Nedanför kan ni se några av djuren vi mötte på.




Fladdermöss


Spindel


Utsikt över Operahuset och Harbour Bridge.


Taxi över vattnet, nice! :)


The Opera Bar - Inte helt fel att komma hit och sätta sig med en drink, eller göra som oss och välja en gelato framför alkoholen, och sitta på en parkbänk strax utanför, titta på folk, lyssna på vacker musik och se hur det stora Titanic liknande fartyget lämnar hamnen, upplyst i skymningen. 

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0