Australia Open of Surfing and Bethany Hamilton

Lördagens äventyr stod Australia Open of Surfing i Manly för. Manly är en annan strandförort i norra Sydney dit man enklast tar färjan.
Andrea åkte ut tidigt på dagen med några andra kompisar, medan jag och Rebecca inte tog färjan från Sydney till Manly förrän kl 12. Vi spenderade tre timmar på stranden, kollade på surfingen och sov några timmar, utslitna efter utgång på Scary Canary kvällen innan. Andrea och de andra hittade vi inte då det var fullspäckat med folk på stranden.

Det var härftigt att uppleva en riktig surftävling, även om varken jag och Rebecca förstod vad som hände i tävlingen eller vad som gjorde att man fick vilket poäng osv.







Rebecca var tvungen att åka hem mot Clovelly redan vid 5 tiden då hon skulle sitta barnvakt på kvällen. Från början tänkte jag ta mig hemåt också då jag var trött sedan kvällen innan, inte kunde hitta någon av de andra och hade dessutom inte så mycket pengar för veckan kvar. Men när vi gick mot färjan gick vi förbi en låååång kö. Hm, spännande, tyckte vi. What´s going on here?

Det visade sig att folk köade till en kyrka, dit Bethany Hamilton i person skulle komma på ett slags semnarium och prata om sitt liv och sina upplevelser efter hajattacken. Sedan skulle också¨Soul Surfer visas på storbildskärm. jälv hade jag redan sett filmen två gånger redan, men den är så bra så den kan jag se hur många gånger som helst. Det bästa av allt, det var ett gratis event. Så jag bestämde mig för att stanna. Senare hittade jag också Andrea, Pauline och Marion i kön och några av Andreas amerikanska vänner. Hur bra liksom?!





Så för er som inte har sett Soul Surfer och inte känner till Bethany Hamilton, så är hon en känd surfare som växte upp på Hawaii, och var med om en hajattack när hon var 14 år och förlorade sin vänstra arm. Efter attacken lärde hon sig att surfa på proffsnivå igen. En väldigt inspirerande tjej, det där måste jag säga. Det har gjorts en film om henne, Soul Surfer, som visades på storbildskärm i kyrkan i lördags.






Har ni inte sett Soul Surfer än tycker jag att ni borde göra det, en otroligt inspirerande och gripande film!
Jag har fällt några tårar varje gång jag sett den.





/ n

Kommentarer
Postat av: Sarah olsson

Åååå vad avundsjuk jag blev nu!! Kommer du ihåg att vi pratade om den filmen när jag var hos dig!? ;) du gjorde heeeelt rätt som stannade!! Love to you

2012-02-21 @ 08:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0