Starbucks

Starbucks är ingen stor grej här i Sydney.
Stort, och stort beror kanske på vad man jämför med förresten.
I USA fanns Starbucks överallt, på Manhattan kändes det som om man kunde hitta ett i varje gathörn i princip.
Här är det annorlunda.
Jag har sett två Starbucks sedan jag kom hit, och det var inne i stan.
Ute i förorterna har jag inte sett ett enda än så länge.
Dessutom är det som erbjuds här lite annorlunda.
Drinkmenyn är i stort sett detsamma. Men det är mer utbud på sandwishes etc.
Sconesen är inte söta här, utan smakar mer som vanliga scones.
Storleken på kopparna är detsamma, förutom att de har en fjärde storlek här.
Regular, som den kallas, är mindre än den minsta storleken i USA, som där kallas Tall.
Jag köpte en Flat White Coffee på Starbucks i onsdags, storlek Tall, och jag tyckte att den var superstor!!!
I USA köpte jag alltid Tall eller Grande, som är mellanstorleken. Då tyckte jag Tall var liten.
Nu inser jag ännu mer hur STORT allt i USA verkligen var. ;)


Mitt första Starbucksbesök i Sydney, i onsdags. Fråga mig inte hur de stavad emitt namn. Nattali? haha ;P

/
n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0