Lovely Au Pair Life

Kaos-torsdag!

- Barnen vanknar redan innan kl 7 am.
- Barnen är färdiga med frukost och TV ovanligt tidigt och fårm därför tid över att leka.
- Barnen vill inte sluta leka.
- Pojken gör ingenting i pottan, vi försöker tre gånger, men ingenting kommer ut.
- När vi lämnar av Livvy i skolan frågar jag Josh om det är säkert att han inte behöver gå på toa innan vi tar bussen till Daycare. Nej, det behöver han inte.
- Väntar på bussen i något som känns som en evighet.(ca 30 min, 20 min för mycket då bussen som skulle komma vid 9.26 inte kom)
- Jag trycker på stopknappen en station tidigare än menat. Busschauffören suckar djupt.
- Vi har precis gått av bussen vi Martin Place då han stannar upp och säger "Öhöö", jag tittar ner och ser att ner för hans högra ben rinner nummet två ut, som egentligen var menat för pottan två timmar tidigare. Så mitt på Martin Place där alla buisness män och liknande springer runt i sina skjortor och kostymer sitter jag på knä och torkar bort  bajs diaree från en treårings ben med en wiper. Mest tyckte jag synd om honom.
- Vi letar upp ett public bathroom. tvättar av ordentligt och sätter på nya kläder.
- jag tar honom vidare till dagis. På grund av busförseningar och den lilla olyckan på vägen lämnar jag av honom ca en timme senare än normalt.
- Tar bussen hem. Anländer samtidigt som the cleaners. Känner mig ivägen. Fixar med pojkens kläder i alla fall, slänger i de i vatten. Gör snabb lunch, macka typ. Sticker igen.
- Tar bussen till stranden, möter upp Vanessa och två andra tyska tjejer. Ligger på stranden en timme innan jag måste åka igen.
-Är vid busstoppet kl 13.45. Bussen kommer inte förrän 14.10. Bussturen tar ages!! Jag går av bussen kl 14.28. Livvy slutar skolan kl 14.30. Jag springer. Hela vägen till skolan. I hettan. I flip flops.  Anländer svett och andfådd, kollar klockan: 14.35. Good job!


Och sedan påstår folk att man lever drömmen. För att torka bajs är ju rena drömmen, eller!?
Tack för idag.
Can´t wait for a new day tomorrow!

/ n

Kommentarer
Postat av: Ellinor.

Hörru. Jag torkade bajs i ett helt år. Kanske inte bajs som rann nerför ben... men ibland du. Ibland ville jag dööö...

2012-02-24 @ 17:23:23
URL: http://aupairellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0