It´s Raining Cats And Dogs

Det regnar katter och hundar, vaa?

Första gången jag hörde detta uttryck kom det från Aimee(som är från Australien), någon gång förra året i USA. Tyckte det var ett ganska roligt uttryck så la det på minnet. Sedan dess har jag inte tänkt så mycket mer på det, förräns nu. För det har verkligen regnat konstant i två dagar, öst ner!! Okej, det har väl inte regnat katter och hundar precis, men i det här sammanhanget har det ju samma betydelse. It´s raining cats and dogs, ja det gör det och det har det gjort utan ett enda uppehåll. Det är varmt, men grått och deprimarande, blött och lerigt. Var är den efterlängtade sommaren? Nu ångrar jag att jag klagade på värmen i måndags, då det var 30+. Enligt vädersprognosen lär regnet fortsätta några dagar till. Hoppas att sommaren kommer tillbaka till nästa vecka. Please!


Utanför mitt fönster just nu. Grått och blött, deprimerande väder.
Men efter regn kommer solsken...


/ n

Kommentarer
Postat av: Ellinor.

cats and dogs <3

2012-02-02 @ 20:49:10
URL: http://aupairellie.blogg.se/
Postat av: Kent

Var lugn, du har inget att klaga på, här är det -15gr och halv snöstorm (i sthlm). du har ju iaf varmt och skönt och solen kommer nog tillbaka snart. Skönt att se att du har trevligt :-)

Kram

2012-02-03 @ 17:10:28
Postat av: Monica karlsson

Här i Eksjö är det 20 grader kallt!

men det är vackert med lite snö och sol. Vad kul att du träffat lite nya vänner igen, du känner snart folk i hela världen. Kram på dej och ha det så bra i fortsättningen!



2012-02-04 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0