Hej, är du också svensk?

 

Det är helt ofattbart galet hur många svenskar det finns här i Sydney!!!

Går möjligtvis att jämföras med New York, för där var det också sjukt många svenskar turister varje gång man åkte dit.

Varje gång jag är inne i stan hör jag svenska någonstans.

Varje gång jag är på stranden hör jag svenska.

Vi svenskar är överallt!

Ibland tar jag kontakt, ibland inte. Tycker att vi svenskar ofta kan vara ganska så instängda i oss själva på något vis, och det blir ofta en akward stämning efter en stund.

På bussen på vägen hem från stranden i fredags satt jag omringad av en grupp svenska backpackers.

Jag pratade inte med dem, men njöt av möjligheten att bara sitta där och förstå varenda ord de sa, utan att de visste om det. Och när allt kommer omkring, jag åkte ju inte till Australien för att prata svenska. Jag åkte hit för att jag ville prata engelska. Även om det ibland inte finns något skönare än att träffa någon från sitt hemland.

 

Bondi Beach är en av de största och popläraste turistdestinationerna här i Sydney.

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0