NZ: En båt. En ö. En strand.

Vi hade otroligt tur med vädret under resan. Vi trodde det skulle bli kallt, regn, regn, regn och kallt. Men det var soligt och en sådan där behaglig värme varje dag. Lika så var det på fredagen. Underbar dag. Så vi, min värdfamilj och jag, fick erbjudande att hänga med min värdmammas syster Amy och hela hennes familj på hennes båt. klappat och klart, alla packade in sig i hyrbilen och drog iväg.

Deras båt var helt otrolig! Stor. Sovutrymme, ett annat sovutrymme med våningssäng, toalett, kök... and so it goes on. Som sagt, stor båt. Större än din pappa. ;) Alla barnen var hyperexhalterade såklart. Eller två barn rättare sagt, som aldrig hade åkt någon annan båt en färjan i Sydney. Ni kan ju gissa vilka det var. ;)

Vi åkte ut till en ö, som jag förövrigt har glömt bort namnet på.
Men det var så, så vackert! Resten av dagen spenderades på stranden. Barnen i vattnet.
Fin, fin dag!

 

 

 



Bobby, fem år som från och med den här dagen blev min nya bästa vän, tog med mig på en promenad "längs stranden". Vi sprang upp för kullen och kollade in utsikten där uppifrån. Vackert! På vägen ner frågar han: Nathalie, are you a kid?
Not really...
But I mean like a teenager.
Actually I´m not , not anymore..
(snacka om att känna sig gammal, lol)
Sedan pratade vi allt från giftiga spindlar och ormar till hur man säger hej på svenska.

När vi kom ner till stranden igen var det dags att bege sig ut mot båten igen och tillbaka till fastlandet.
Min värdpappa frågar Bobby om han tycker om mig och han svarar:
Yes, I wanna keep her here in New Zealand with me...
Den kommentaren fick mitt hjärta att smälta..
Sötaste ungen!
Sedan vägrade han att hoppa in i bilen för han ville absolut inte åka hem utan mig.
haha.



/ n

 


Kommentarer
Postat av: Kent

Du ser vad du är omtyckt :-) men du, kan båten verkligen varit större än min? ;-)

2012-04-23 @ 22:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0