ANZACK DAY


Anzac Day is a national day of remembrance in Australia and New Zealand, originally commemorated by both countries on 25 April every year to honour the members of the Australian and New Zealand Army Corps (ANZAC) who fought at Gallipoli in the Ottoman Empire during World War I. It now more broadly commemorates all those who died and served in military operations for their countries


(källa: wikipedia)

För intresserade finns det även mer att läsa här: Anzack Day

Anzack Day
är en public holiday den 25 april varje år då alla är lediga. (lite som vår 1 maj)
Vilket är imorgon.
Imorgon hålls en parad inne i city. Så jag tänkte åka in och kolla den.
I och med att alla är lediga får även jag ledigt denna dag. Fast jag har lovat att ha koll på barnen i två timmar mellan 3 och 5 då mina hostparents är iväg en stund, which I am completely fine with. :)



Ikväll händer inte mycket.
Mest bara chill, blogg och musik.
Jag är trött.
Men att gå och lägga sig tidigt skadar ju inte om man ska upp vid 6 för att skypa imorgon innan man åker in till city vid 8.

cheers!
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0