Memorial Weekend!

Veckorna går och Memorial weekend har nyss passerat, vilket innebar att jag fick lite långhelg på köpet.

Lördagen började med att jag fick sovmorgon, vilket jag inte haft sedan semestern i Florida, i princip. Sov ända till 10.30, och smsade Ellinor för att checka läget. Vi bestämde att hon skulle ta sig in mot the suburbs, och möta upp mig i Bryn Mawr. När hon väl anlänt satt vi ute på trädgården på en filt tillsammans med Mimi (hunden) och bara chillade, fram tills Antonia smsade och undrade vad vi hade för oss, och föreslog att vi skulle ses någonstans. Vi mötte upp henne vid Cosi, och sedan åkte vi och käkade glass på Cold Stone. Yummi! Vi satt och snackade på Suburban Square i någon timme, åkte till the pharmacy för lite grejer, och hamnade sedan åter igen på Cosi där vi käkade middag. Antonia åkte sedan hem, medan Ellinor hakade på mig och stannade kvar i Bryn Mawr för att hjälpa mig babysitta. Yupp, skulle jobba kväll och ta hand om E, och för en stund hennes kompismedan föräldrarna gick på någon slags teaterföreställning. Vi tog flickorna till Wawa och satte oss sedan för att kolla en film, Annie, en av E`s favorit musikaler. Blev en lugn med helt okej lördagskväll..

På söndagen åkte jag med värdfamiljen till haaaaaveeeeeet!!!! :) Ocean City, var det som gällde. Hade själv aldrig varit där, men det ligger i alla fall längs Jersey Shore (New Jersey), inte så jättelångt från Atlantic City.(Dit jag också väldigt. väldigt gärna vill komma innan jag lämnar östkusten.. Hade en supermysig dag med mina värdföräldrar och E. Största delen av tiden spenderades i vattnet med E, men vi hade också lite tid över framåt kvällen att utforska boardwalken, där också ett litet nöjesfält låg. Vi åkte lite attraktioner, E äringen mes hon inte, hon åkte vad som helst i stort sett. ;D Sedan somnade både hon och och jag gott i baksätet på vägen hem. Det var sjukt mycket trafik så vi stod still ganska mycket, och var inte hemma förrän 12.30 am...

Sov ut på måndagen. Eftersom det var Memorial Day och alla var lediga, hade också jag off hela dagen. Åkte in till stan och träffade Ellinor. Dagens äventyr: Gå till New Jersey. Eller rättare sagt ta oss över Ben Franklin Bridge till andra sidan floden, som också är gränsen mellan Pennsylvania och New Jersey. Jag hade med mig kameran, men upptäckte när jag skulle fota, att minneskortet fortfarande satt kvar i datorn hemma i Bryn Mawr. Typiskt. Men var lika glad ändå. Det var sjukt, sjukt varmt och solen brände, vattenflaskan tog snabbt slut. Efteråt gick vi och satte oss i en mysig liten park i Philly, som jag aldrig varit i innan. Köpte lite snacks(Milk shake för mig, och glass för Ellinor, inklusive en pommes att dela på. Åh, vad nyttiga vi är.. tss...) Jag hade inte ätit frukost, inte bra av mig, men så är det när man sover längre och sedan stressar iväg för att hinna med tåget. Gott var det i alla fall, så gött väder också! :) Gick senare in mot centrum, Urban Outfitters bland annat, testade några klänningar men tyckte inte att någon av de satt bra. Vi avslutade dagen med att äta middag på Applebees och gick sedan med varsin Starbukcks latte i hande och satte oss i the Love Park i ca en timme innan jag tog tåget hem. En mycket mysig dag, med en väldigt fin vän!! Och en väldigt bra, utvilade helg för övrigt, årecis vad jag behövde.  

/ n


Kommentarer
Postat av: Elina

Åh va underbart det låter med havet :D Hur varmt har ni? Tänk vad grym du borde vara på engelska nu, tror knappt jag kan prata det språket ordentligt längre, blir ngn bladning med danska ;)

Sommarlov snart, när kommer du hem? Kommer jag hinna träffa dig i sommar?

<3

2011-06-01 @ 13:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0