I´m Coming Home

Har nog inte skrivit det här i bloggen än, men för några veckor sedan fyllde jag i the flight request för mitt flyg hem till Sverige. Man fick önska tre olika datum, ett första handsval, ett andra handsval och så slutligen ett tredje handsval. Jag önskade antingen den 12, 13 eller 11 september. Så om allt går som det ska och CC fixar så att det blir möjligt för mig att flyga hem på mitt första val så flyger jag från San Fransisco den 12 september i år. Anledningen till att jag ska flyga från SF är för att jag ska spendera resemåanden i Californien. YESBOX! Jag och Sofie, en svensk tjej som jag träffade på Training School, som nu är au pair i Iowa, har bokat en trip med Interpid, West Wild Wonders heter den, och kommer avgå från SF den 27 augusti. Resan pågår i 15 dagar och den 10 septe,ber är vi tillbaka i SF igen. Som jag längtar!



Så, det blev ingen förlängning för min del. Ni vet ju att jag gick i de tankarna med Washington familjen.(mamman med 5 årig dotter, som jag hade kontakt med under min rematch tid, ja ni vet ju historien). Men det blev inget, och anledningen till det är:

1. Jag ville inte förlänga ett helt år till, med tanke på att jag känner att jag vill göra annat, och hinna komma hem till skolorna börjar på hösten nästa år. Ett halvår hade vart perfekt! Men värdmamman behöver en au pair för ett helt år, och jag förstår henne i det beslutet. Hon erbjöd mig allt jag önskade, jag skulle få åka hem efter mitt första år innan jag kommer till dem, och också åka hem till Sverige under julen. Men jag känner att ett år är alldeles för lång tid, tyvärr..

2. Egentligen, vill jag ju till Californien om jag skulle förlänga. Jag älskar DC som stad, men det ligger endast tre timmar från Philly, blir lite samma sak, men ändå inte. Ja, ni fattar va?

3. Efter att min familj var här, vet jag verkligen att jag vill hem. Jag längtar efter Sverige och allt svenskt ni bara kan tänka er, särskilt maten. haha.. ;) Och kan inte ens vänta på att få se det nya huset vi flyttat till där hemma, krama om mina hundar, vänner och familj.

4. Jag tycker om att jobba som au pair, och jag tycker om att jobba med barn. Men känner på något sätt att det är dags att göra något annat nu. Känner mig ganska färdig med jobbet. Så varför ska jag då förlänga? Planerar för andra, nya äventyr istället. Trust me, jag har mina planer och drömmar, hoppas bara på att allt ska gå ihop med jobb, pengar och så.

Så, Californien blir det alltså i augusti, innan jag landar på Landvetter i september.
Can´t wait!!


Love
/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0