Tummen upp för college :)

Är så sorgligt att skolan är över nu. Det är gött att jag har de timmarna jag behöver för att fullfölja au pair programmet men ändå, I will miss it! Presentationen gick jättebra idag, fick så mycket support av hela klassen och massa beröm efteråt. Jag är ju den enda au pairen i hela klassen, sedan är typ alla amerikaner. Det har vart så himla lärorikt att ta den här kursen, Abnormal Psychology, både språkmässigt och teoretiskt och har mer och mer kommit in på att jag troligen vill plugga psykologi hemma i Sverige. 
     Ms. C, my teacher/professor, är så grym. Den kvinnan är en specifik lärare i sig, med cool stil, laid-back och hon kan sin grej, och är dessutom intresserad av vad eleverna har att komma med. Kommer sakna hennes lektioner. Fick så många fina ord av henne idag. Hur mycket jag har imponerat på henne, att det har varit kul att ha such a good student from Sweden, hon önskar att jag kunde stanna kvar hos dem och sa att jag alltid kan höra av mig på mejl till henne om det är något särskilt, lyckoönskningar inför min sista tid, både här och den sista månaden i CA. Dessutom tyckte både hon och Lisa att jag kan komma tillbaka för att plugga utomlands något år. Vad tror ni jag svarade på det? I would love to!! Såklart. :) Om jag får chansen, kan det hända att jag faktiskt gör det.
     Dessutom kommer jag sakna Lisa så sjukt mkt. Kommer kännas tomt att inte ha henne på campus längre, var så mysigt de kvällarna då jag kommit över och gjort de sällskap där. Hon är helt underbar den människan, en underbar vän som jag kommer längta tillbaka till den dagen jag är hemma i Sverige igen. Alla svenska vänner som jag har träffat här kan jag ju alltid besöka hemma i Sverige. Men att åka hela vägen till USA, det är både långt och dyrt. Tyvärr.



I alla fall, jag är sååå glad att jag tog chansen att plugga på college. Något jag uppmuntrar alla au pairer till att göra om ni får chansen. Det är en utmaning, men så lärorikt och kul att få uppleva. (Känns lite som att vara med i en film) Plus att man träffar så många nya människor, både andra au pairer och amerikanska studenter. Honestly, att plugga på Harcum College kan va ett av de bästa besluten jag har tagit under mitt au pair år i USA. 
/ n

 


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Vad kul att höra att det gick bra idag och att du känner som du gör. Verkar som om detta hjälper dig i din kamp mot hemlängtan, även om du kommer att sakna Lisa och skolan.

Många kramar från pappsen

2011-05-04 @ 20:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0