Last Week of School

Jag har en presentation i min psykologi klass imorgon. Kunde ju ha vart mer förberedd, haha, undrar vart den där känsla för pluggplanering försvann när jag lämnade Sverige? I alla fall, alla har blivit tilldelade varsitt psykiskt fall som man ska presentera och diskutera. Själv ska jag snacka om en 35 årig kvinna som lider av Panic Attacks with Agoraphobia. Hon brukadetyp få panikattacker när hon körde bil, skulle till nya ställen, osv. Riktigt intressant, önskar dock att jag lagt ner mer tid på det. Grejen är att det ehgentligen inte spelar någon roll vad jag får för betyg iden här kursen, för jag har timmarna jag behöver, men ändå, man vill ju visa sig från sin bästa sida. ;)



Idag gick jag till Harcum för att fixa a confirmation letter, som jag ska skicka in till Cultural Care som ett bevis på att jag har deltagit i kursen. Sammanlagt har jag nu 73 timmar av de 72 man behöver. (eller 6 credits) Super! Dessutom är det sista veckan i skolan nu, så imon har jag min sista lektion. Ska bli skönt, samtidgt tråkigt, för jag tyckerom att ha skolan att gå till på onsdagar och torsdagar, är somett avbrott i vardagen från allt det andra. Och huri hela friden ska jag klara mig utan att träffa Lisa två gånger i veckan. Hon flyttar ju hem i helgen, vilket betyder att hon inte längre kommer befinna sig på campus, tio minuter promenad från mig, utan istället en timme bort med bil. :( Det känns lite tungt faktiskt. Hon är ju den som alltidpeppar mig till tusan och alltid redo där till att lyssna, stötta och hjälpa. Hon är underbar den där Lisa, min fina första, riktiga amerikanska vän.

Hejdå bloggen,
Hej skolbok!

/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0