Kan inte tiden gå lite fortare?

Det är egentligen inte på grund av USA
det är inte för att jag direkt vill komma hem till Sverige just nu,
utan det är en stooor, ihålande, blödande saknad.
Inte för Nässjö, inte för arbetslösheten eller för att börja plugga igen... 
Men alla ni som inkluderar mitt liv där hemma. 
Jag behöver er
, och det vore så mycket enklare om bara ni också kunde ha flyttat med mig hit i höstas.  

Jag har 3,5 månad kvar av mitt au pair år. 
Jämför det med de 8 månaderna jag hade kvar i december, eller de 10 månaderna jag hade kvar i oktober då hemlängtan var som värst. Jag har tagit igenom mig det värsta, inte ska jag väl då ge upp nu.

3,5 månad. Är det en kort eller lång tid? 
För tre månader sedan hade jag nog svarat kort. Men just nu känns det som om jag har de 4 längsta månaderna i mitt liv framför mig. För egentligen, så står jag ju inte på svensk mark förrän 4,5 månad då jag planerat att använda mig av den trettonde resemånaden. Även om den sista tiden bara kommer bestå av semester och so much fun, så känns det bara tungt just nu. 

Jag saknar er mer än någonsin, det har passerat lite för mycket tid nu.

/ n 


 

Den fina kakan Lilja dekorerat till min avskedfest i augusti, så himla fin!
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej, stackars dej att du fått sån hemlängtan nu, men det blir nog bättre om någon vecka ska du se! 3!/2 månad är ju inte så långt,men det beror ju på att du nyss har fått ta avsked från familjen. vi har nyss tittat på kort och film som pappa har visat oss det var underbart att få höra din röst när du sa hej Sverige!! Men ni verkar ju haft det riktigt trevligt !! Kämpa på den sista tiden jag tänker på dig ser fram emot att få träffa dej igen i september! Kram från faster

2011-05-03 @ 21:02:59
Postat av: Lilja

Kul att du gillade den, la ner mycke möda å besvär på den ;) Du är stark så håll i, alla vi fins här alltid för dig. så ta vara på tiden du har kvar i USA och alla events som kvarstår!

2011-05-05 @ 17:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0