Angelica Was in Philly


Bästa Angelica har ännu en gång vart här hos mig i PA i denna helg. :)

Denna gång blev lite lugnare än förra gången hon var här, ganska mkt chill helt enkelt. Jag jobbade lördagförmiddag och Anne gjorde mig sällskap. Sen vandrade vi från Bryn Mawr till Ardmore, vilket tar ca 40 min, för att gå omkring lite i affären på Suburban Square och äta lunch/middag på Ruby´s Diner. På kvällen hyrde vi film och bakade de äckligaste sconesen jag någonsin smakat. Vi skyller på USA:s  mjöl, för det är faktiskt inte som svenskt mjöl. Här smakar det välling. ;P

Och idag tog vi oss in till Philly för ännu mer chill i the Love Park, och lite turistshoppande på det. ;) Innan Anne åkte hem var vi sju självklart tvugna att göra ett besök på choklad restaurangen, eftersom hon inte varit där någon gång. Och nu efteråt älskar hon detta ställe lika mycket som jag. ;D






Detta käkade jag ikväll; Panini med mozzarella och tomat. Och så de goda waffle friesen till såklart. ;)


Angelica med vår goda dessert. Det var faktiskt den andra desserten. Ja, vi tog två. Var meningen att vi skulle ha varsin från början egentligen, men slutade med att vi tog två olika att dela på istället. Vi rullade senare ut från restaurangen. Haha. ;)

Lika underbart som vanligt att fåträffa henne. Varje gång får jag känslan av att jag är hemma i Nässjö igen, för Anne, ja, hon är helt enkelt hemma för mig. Är så glad att vi två befinner oss i samma tidszon och att vi får dela hela den här au pair och USA upplevelsen tillsammans. :)

Tack för en underbar helg vännen!

/ n


Kommentarer
Postat av: jennifer

Hej Nathalie! Tack snälla för ett bra svar :) Kul att du har så mycket bra att säga om CC! Man får ju höra så många bra och dåliga saker om både dem och STS. Ha det bra! :) //Jennifer

2011-05-16 @ 07:32:55
URL: http://jenniferpallin.blogg.se/
Postat av: Angelica Säleby

Tusen tack själv! Ja det var en underbar helg :). Usch vad äckliga scones va! det var ju sanslöst vidriga. hihi kul att höra Anne igen, det var länge sen man hörde det. det är inte så många här i USA som säger det. tack åter igen för en kanon bra helg! pusspuss*

2011-05-16 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0