They Got a Taste of New York

Back to the place where it all started.
Ja, min åttonde besök i New York var dagen då jag äntligen fick träffa min familj igen, efter åtta månader ifrån varandra.


April 16th 2011, landade dem på Newarks flygplats och tog taxi in till ett regnigt New York City. Jag hade spenderat dagen inne i stan, tillsammans med Michaela tille n början och sedan resten av eftermiddagen med Franzi, innan jag tog en taxi till hotellet där jag skulle möta upp mina svenskar. Väl framme ringde jag pappa på min svenska mobil, för att ta reda på vad restaurangen hette som de gått till för att äta middag. Det var inte så långt därifrån jag promenerade den lilla biten i regnet, tittade ner i marken, så märkte inte ens att ett par igenkände figurer kom emot mig, förrän de kastade sig över mig skrikandes - Mina älskade systrar hade kommit för att möta upp mig, åhhh!! Sedan tog de mig till restaurangen för att träffa Pappa och Ann-Marie, as well. Känslan var verkligen speciell. Dagen innan hade jag tänkt på hur länge sedan det är var vi tog adjö innan jag lämnade Sverige i Augusti, men när vi väl satt ner, tillsammans igen, kändes det som om de alltid hade vart här med mig. Urlustigt. Haha... Well, alla var ju sådär lagom jetlagda och somnade redan vi 8 pm, och vaknade så tidigt som 4 am. Kul för mig som inte haft sovmorgon på flera veckor typ... Haha...

Våra dagar i New York hann vi med besök på Starbucks, Top Of the Rock, Times Square, The Staten Island Ferry, där man hade en utmärkt utsikt ut mot Frihetsgudinnan, lite södra delar av Manhattan samt shopping så klart. :)

And now, pictures......
































På måndagen var det dags att hyra en bil och ta oss vidare till Philly. Första utmaningen skulle ju bli att ta sig ut ur NYC så fort som möjligt för att tanka upp bilens nästan helt tomma tank. (Bensinen är billgare i New Jersey.) Men vi har ju en gps, så det borde ju inte bli några problem, tänkte vi. Men problemen började redan när vi körde ut från hyrsället. Gpsen tog oss åt helt fel håll och verkade inte fungera, så vi har ganska så lost ett tag. Tack och lov att jag hade tagit med mig turistkartan jag köpt två veckor tidigare när jag var i New York med Angelica. Med hjälp av den lyckades vi hitta till Lincoln tunneln ta oss ut. Dock vågade vi inte vänta med att tanka, så utan att ta några risker hittade vi en bensin station på Manhattan där vi tankade bilen. Väl ute ur city, fungerade gpsen utmärkt hela vägen till Bryn Mawr.

Fortsättning följer....

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0