Last week

Tis-Lördag, förra veckan.

Tisdag:
Av någon anledning hade jag inte fått information om att E inte hade någon opera rehersal på tisdagskvällen. Därför hade jag sju självklart stressat runt under dagen med att förbereda A´s middag, packa middagslåda(kan man säga så?) till E, och förberett hennes rehersal bag med snacks och vattenflaska. Kl 5 pm, precis när vi tagit på oss jackorna och gå till tågstationen frågar min värdpappa vart vi ska. Curtis, säger jag. Och han säger att men nej, det är inget för E idag. Fick du inte informationen?
Lite slarv där tycker jag allt. Nåväl, jag tog E och Mimi till parken och hade picknick i parken. Mimi fick springa av sig så hon var nöjd. Självklart köpte vi till lite kaffe och lite snacks from Wawa. ;)









Onsdagen: Jag lovade E att ta henne till TJ Max och hitta kläder till hennes dockor. Så dit bar det av efter middagen. Vi gick omkring och kollade på babykläderna och la ner de som såg bra ut i en kundvagn. Självklart ville ju E att det skulle vara som på riktigt så vi gick till omklädningshyttorna. Expediten där kollar frågande på oss:
"You´re not gonna try those one, are you?"
"No, It´s for her dolls"
"You gonna try it on the dolls?" utbrister hon förvånat.
"Yes, is that okey?"
 
För en sekund tror jag att hon ska säga nej, men så avbryter en väldigt trevlig kvinna bakom oss:
"Yeah, sure, how do you know if it fits if you don´t try it on?"
Så vi kom in i en hytt tillslut. Och expediten bara garvade och sa: "Wow, you made my day"


Här är några av de kläderna E testade på sina dockor.


Torsdag: Hade en supermysig skypedate med Becca, fy vad jag saknar henne! På eftermiddagen bar det direkt av till Curtis efter att jag hämtat E från French Class. Medan E var på sin rehersal träffade jag Ellinor och en tjej från Australien, Ami. Vi käkade en supergod middag på Chokladrestaurangen. Yummi!


Tuna Sandwishes with Fries. :) French Friesen är super, super goda! Verkligen kvalité. Och så får man denna supergoda chilidip till, yummi!!

Fredag: Tog med mig E till Malvern där vi mötte upp hennes kompis och deras au pair, Elena. Jätttesnäll och go tjej. Vi gick på teater och sedan åkte E hem med sin kompis och sov där över natten, vilket betydde sovmorgon dagen efter för mig. :) Tog bilder på scenen, men sedan kom en dam och bad mig att ta bort bilderna eftersom det inte var tillåtet att fotografera scenen varken innan eller efter scenen. Tror det har med den fina dekorationen att göra.

Lördag: Sovmorgon!!!!!
Skypade med mammsi, ochs edan blev jag upphämtad av Elin coh Elena. Vi drog till IKEA för lunch och häng, sedan till Suburban Square i Ardmore för lite shopping. Jag köpte en jättesöt, ny plånbok. :) 
   På kvällen mötte jag upp Ellinor inne i central city. Var ju en stor kväll för oss båda, vi skulle gå på ballett för första gången i våra liv! Först dock, var jag tvungen att hitta ett par skor till min fina klänning om jag inte ville gå i converse hela kvällen, vilket inte är helt fel det heller. Sedan kökade vi stessig middag, powerwalkade hem till Ellinor som bor ca 30 min(gångavstånd) från Suburban Station där jag kliver av tåget. Fick en snabb rundvisning i huset innan vi gjorde oss i ordning och tog bussen tillbaka in mot centrum. 
    Ballett föreställningen var så himla vackert! De dansade som om de vore svanar, så fint. Och efter att ha sett Black Swan på bio var det extra kul att se samma föreställning som de sätter upp i filmen. Dessutom är det typ samma storey som i filmen Svanprinsessan som jag bara älskar sååå mkt. ;) Så riktigt lyckat blev det. 
    Efter baletten fastande vi på Tutti Frutti och käkade Frozen Yoghurt. Och visste ni att man kan ha gummibjörnar som topping på sin glass? Ni skulle ha sett minen i Ellinors face när hon upptäckte det. Jag skrattade gott och länge, kan jag säga. ;D


IKEA!!


Philly Dalarhästen.. ;)


Elena. Jag. Elin



Swan Lake


 



Söta Ellinor


 
Här har vi musiken ur Swan Lake som får mig direkt att tänka på Black Swan, då den också är med i filmen.


Och här har vi det klipper ur Svanprinsessan som jag nötade när jag var i E´s¨ålder och lite äldre. Älskade filmen och gör det fortfarande. En film jag aldrig fpr nog av mig. Ger mig så många barndomsminnen tillbaka, ryser typ varje gång jag ser den. Tänkte lägga in den engelska versionen först, men upptäckte att svenska ör så mkt bättre. ;D

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0