My 20th Birthday


Fredagskvällen hängde jag med Aimee och Ellinor utanför en rastaurang inne i Philly medan jag väntade på E som var på Kimmel´s Center för ännu en show. Det var en varm och härlig kväll, mkt folk inne i stan. Philly är en underbar stad! Ja, det konstaterade vi i fredags.:)


Sedan blev det Lördag, och jag jobbade ett par timmar på förmiddagen. Sedan fick jag reda på att jag skulle få gå på massage inne i city med mina värdföräldrar så framåt 5 pm bar det in mot stan igen. Kul att få uppleva massage i USA. I och för sig hade jag aldrig testat på det i Sverige heller, men i Turkiet gjprd evi ju något sånt där SPA aktigt, eller hur flickor.. ;) Kvinnan som masserade mig var från början från Kroatien och hon snackade på rätt bra ett tag. Hon kom hit för 8 år sedan och gifte sig. Idag är hon docks ingel men har blivit kvar. Till mig sa hon: "
You should stay here, find yourself a guy to get marriiedto so you can stay!"
Nja, jag förklarade för henne hur mycket jag älskar USA men Sverige är ändå mott hem och jag saknar min familj och mina vänner. Dock ska man aldrig säga aldrig... ;)
Efter massagen tog jag mig till Chokladrestaurangen för att möta upp Aimee, Ellinor och Lisa. Jag hade bjudit med 13 personer från början, men av alla 13 var det bara 3 som kunde komma. Lite trist, men jag är glad bara av att någon kunde komma liksom.. ;) Och vi hade en riktigt mysig kväll men god mat och värsta desserten. ;) Blev ganska sent, så jag tog tåget hem till Bryn Mawr runt midnatt. Halvsov sedan hela vägen hem, exhausted.






Söndagen, den STORA dagen!
Vaknade inte förrän 10, pigg och glad. Dagen var inte helt, helt plaberad eftersom mina värdföräldrar ändrat sig om och om igen angående om ajg skulle jobba eller inte på söndagen. I alla fall så fick jag reda på lödagen att jag inte skulle jobba eftersom jag tog E på lördagsförmiddagen istället.
Efter att jag vaknat på morgonen kom E upp och ville måla mina naglar, kör hårt bruden! Blev rosa naglar med alla möjliga färger i. Ena fingret värre än det andra. Haha, men jag lät det faktiskt vara kvar. Som Emilia sa: Nathalie, du är för snäll!
Emilia kom förbi runt 12 snåret och då drog vi oss mot Lancaster som ligger ca en timme härifårn. Så underbart var det. Kände mig verkligen fri somen fågel när vi åkte där på motrrvägen och kollade ut över landskapet.  Eftersom ingen av oss hade ätit frukost blev det lunch på Applebee´s innan vi åkte mot Tanger Outlet. Ett par nya running shoes blev det som en snygging i buiken hjälpte oss att hitta, annars mest titta runt. Vi drog tillbaka till Bryn Mawr för att ta vara på tillfället: Free Ice Cream @ Rita´s to Celebrate the First Day of Spring. ;) Och jag såg ännu en snygging i kön. Jisses, hela dagen kryllade ju av snygga killar.  Haha.. ;)
Sedan åkte vi direkt till Wayne för att se The Riding Hood på bio. Ännu fler snyggisar i filmen.. ;D
Sedan back home och Emilia hjälpte mig städa i mitt rum en liten stund innan hon åkte hem till Chadds Ford...

Så, det var min 20 årsdag det! Inget stort partajande, men jag är supernöjd ändå. Trots allt, så är det ju inte så stort att fylla 20 år i Amerika...














Tack för en underbar helg, flickor och för en helt undebar dag, fina, fina Emilia!
Love
/n


Kommentarer
Postat av: Kent

Det lät ju som du hade riktigt trevligt på din födelsedag och dagarna innan. Det värmer i en pappas hjärta, men du.... akta dig för alla snygga pojkar, vi vill ha hem dig igen :-)

Kram på dig

2011-03-23 @ 19:22:35
Postat av: Malin

Tack gumman!



Lätt ju som en superdag, önskade dock att hela tjejgänget kunde varit där med dig!! Vad var det i den där glassen på Ritas? Och de olika desserterna i fredags? Ser ju helt otroliga!! måste få vet vad det är?

Gott? ;D



Miss you sweetheart!



PUSS <3

2011-03-24 @ 02:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0