Club 27

Lördagens utgång var det jag skulle gå in närmare på, det lovade jag ju.
Kan börja med att säga att det var så himla härligt att bara få komma ut igen efter så lång tid, känslan av att bara stå på dansgolvet var otrolig. Som jag längtat!

Club 27 hette stället vi befann oss på. En underage club, som sagt. Vilket i detta fall, denna kväll, betydde att man komma in om man var 18 år gammal eller äldre. Stället hade tre olika våningar, vi fick bara vistas på dansgolver på andra våningen, då de andra rummen hade barer som serverade alkohol, och det vet nog alla i det här läget att i USA får man inte dricka alkohol förrän man är 21 år gammal. Därför hade dem som var 21 år gamla på den här klubben ett slags lysande band runt sin handledsom de fick vid entrén. Men jag och Ellinor var glada även om vi var utan band.

Danssgolvet var ganska smockat redan när vi kom. Vi hann dansa i tre sekunder, lovar det var bara tre sekunder, innan det kom varsin intim främling bakom oss båda. Så fort vi lyckats skaka av sig dem, så kom de nästa. Seriöst, man kunde inte få vara ifred. Haha... Jag och Ellinor lärde oss dock att avisa de villiga pojkarna på ett bra sätt, upp med pekfingret i luften, skaka på huvudet och frösökaflytta på sig. Det funkade oftast i alla fall.

Ju senare in vi kom i natten, ju mindre utrymme blev det på dangolvet. Det var som om de aldrig slutade att släppa in folk, och ju värre blev dansen. Det såg serilst ut som om folk hade sex med varandra på dansgolvet, med kläderna på dock. Ungefär så var det, så ni kan ju försöka se er det framför er. Jag hade hört om det innan, Emilia berättade en gång, men trodde inte att det skulle vara sååå överrivet. Är det detta de kallar dans här?

Jag frågade Lisa i skolan på måndagen om alla ställen i USA var likadana, eller om det bara var ställerna i Philadelphia, eller om det bara var vissa ställen här och där där de dansade som de gjorde. Hon garvade och sa till min lättnad att nej, det är inte likadant överallt. Det finns bättre ställen. Puh, tack och lov!

Ellinor och jag gick i alla fall hem på kvällen ännu en amerikansk erfarenhet rikare. Kul hade vi, trots allt. Dessutom var musiken riktigt bra. Jag kan tänka mig att gå tillbaka, men nästa gång testar jag gärna ett nytt ställe. :)



/ n  

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Det är likadant här. Jag kallar det inte dans - det är snarare förspel (om inte värre!)

2011-03-20 @ 02:23:56
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: lotta

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN,GUMMAN!!!



Familjen Liakos sänder en Bauta kram och önskar dig en underbar födelsedag!! HURRA,HURRA,HURRA !!!!!!

Känner nu att gud,vad jag saknar dig! Det känns som om det var flera år sedan jag såg dig.Du har blivit sååååå vuxen!

Kram hela dan´från världens stoltaste moster!

Love you!



En hälsning från Zacki. "Är det redan dax att hon fyller 20 år?,bara 3 månader innan mig?!Hälsa att jag älskar henne"

2011-03-20 @ 08:37:43
Postat av: Monica

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!

Önskar vi dej alla, med världens goaste kramar fån oss i Eksjö!! Vi förstår att du är eftertraktad i USA med tanke på dansen i lördags!! Ha en kul och bra födelsedag från en ochså" stolt faster"

Vi saknar dej också !! Kramar från Monica Tomas

Farmor är här så hon sänder också stor kram och hälsning till dej! HURRA HURRA

2011-03-20 @ 13:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0