Car Problems!

Vi åkte aldrig skidor i söndags.
Varför?
Bilproblem!



Redan på tisdagen klagade E och min värdmamma på att bilen luktade bränt. Själv hade jag ju inte så mkt att säga till om, tjejen utan lukt, you know. ;) Vi åkte förbi en bensinmack för att kolla upp den, men de sa att det var lugnt ochd et såg bra ut. Och dte gick bra hela tisdagen ut och halva onsdagen. Det var inte förrän jag skulle hämta upp E från skolan på onsdagseftermiddagen som problemen verkligen började.
   Jag hade precis parkerat på skolparkeingen när jag ser att det ryker från framänden av bilen. Skit, tänker jag, flyger ut från bilen och tar en närmare titt. Ja, det ryker! Skit! Panik! What to do? Det var ju inte så att det rykte förfärligt, but still, det ryckte tillräckligt för att Nathalie ska bli HyperDyperNervös!! Jag tar ut väskorna från bilen och går mot the Office. På vägen ringer jag min hostdad som säger att vi ska åka direkt till närmaste besinstation innan vi åkertill E´s vioce lesson. Jag hämtar upp E. Vi går till bilen. E vägrar  hoppa in i bilen när jag berättar vad som hänt och när hon känner doften av rök. Jag ringer denna gång min hostmom istället som verkar freaka ut lika mycket som mig. Vi ska absolut inte åka med den bilen. Vi måste lämna den där. Vi gick tillbaka till skol officet och förklarade situationen och om det var okej om vi kunde lämna bilen på parkeringen tills på kvällen, om E kunde ta bussen istöllet, om jag kunde ta bussen, men nej det gick inte. Då fick vi nummer till taxi istället.Jag ringer nog E´s voiceteacher si sådör 5 gånger under en timme, säger först att vi nog lär bli sena, sedan att vi nog inte kan komma alls, sedan igen att vi kan försöka osv, osv. Tillslut, innan vi hunnit ringa taxin, träffar vi en av E´s kompis som ska äka med sin pappa hem. Den här pappa är världens mysigaste, typ. Alltid så lugn och snäll och alltid så omtänksam, frågar alltid om allt är okej och om hur dte går för mig på college osv. Han var verkligen räddaren i nöden, vår hjälte denna dagen. Han erbjöd oss skutjs hem, tacktacktack och vi kom precis hem på ett säkert sätt.

I alla fall, bilen var fixadtill fredag morgon och vi åkte och hämtade den. Den funkade fram till lördag kväll då den började ryka igen. Denna gpng var i alla fall inte jag i bilen, tack och lov. ;) Bilen lämnades in och vår skiddag var då med förlorad, då min hostdads bil inte heller funkar som den ska.

Nu, i veckan, köpte familjen en ny bil. Och om jag har fattat allt rätt ska min hostdads bil säljas, och min värdmammas bil, den rykande bilen, ska fixas och vara tillbaka tills nästa vecka.
Så var det med det...
/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0