Americans

Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt idag när jag och Lisa tog sällskap ut från klassrummet idag i skolan. Jag vet inte riktigt hur vi kom in på det, men på något höger och vänster började vi snacka om amerikaner. Eller jo, vi snackade först om mat och junk food, mcdonalds och sådant där ni vet. Sedan kom vi in på amerikaner och hon sa något liknande det här: Sometimes I think we are really wierd. We always think we are best and we know the best, and everyone else are wrong. And if other people are different from us we think they are wierd"
Och då sa jag till henne att jag tror de flesta svenskarna tänker så om USA också. Så är det sant, frågade jag. Och hon sa att det nog inte är så många som tänker på det och skulle hon säga det i en grupp med bara amerikaner så skulle alla förneka det, men hallå, think about it!
Så komiskt att höra det från en amerikan själv, haha.
MEN, vill bara klargöra att jag älskar amerikanerna. Eller i alla fall de jag har träffat. De är så sociala, härliga och trevliga att prata med. Så jag har verkligen ingenting emot dem!
/ n

Kommentarer
Postat av: malin

så kommer det alltid vara :P vi tror vi är bäst och alla andra gör konstiga saker, haha! - varje nationallitet tror ju så om sitt eget land, sjukt komiskt - det roliga är dom som kan erkänna de :P

2011-03-10 @ 19:48:29
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0