The Art Of Getting By

Hittar egentligen ingen direkt inspiration till att blogga, men nu när jag hade en timmas hål tänkte jag att jag kunde skrva några rader i alla fall.

Kan börja med att berätta att E har skaffat sig någon slags agent i New York, som ska hjälpa henne att få modell jobb, gå på olika auditions, m.m. Jag åkte med henne till Manhattan i lördags och stannade där hela dagen, hon fotades och träffade agenten osv. I måndags fick vi ett mejl om audition för barnmodeller till GAP, som ägde runt redan på tisdagen. Så då tog jag henne till NewYork igen över eftemiddagen/kvällen. Själva audition gick snabbt, vi fick gå in i ett rum, de mätte alla hennes mått, vi gav de en bild och sedan var det färdigt. De hör av sig om hon skulle få ett jobb. Efteråt tog vi tunnelbanan upp till Lincoln Center och vandrade runt en stund. Vi bestämde oss för att gå på bio, valde att se "Art of Getting By", en film ingen av oss hade koll på. Men det var den enda filmen som vi skulle kunna hinna se klart för att inte missa bussen hem till Philly. Kändes bra att gå in i biosalongen med en 8 åring urtan att veta om den skulle passa hennes åldersgrupp eller inte. Men hon älskade den. Haha. Det sa hon i alla fall. Var ju inte direkt en barnfilm, men hon verkar gilla tonårs/vuxen filmer. Själv tyckte jag också att det var riktigt bra, beror npg också på att jag hade noll förväntningar. Ganska så seriös film, men bra och absolut sevärd! Dessutom gillar jag när filmer utspelar sig i New York, man känner igen sig så mycket nu. :)

 


/ n

Kommentarer
Postat av: Angelica Säleby

Nehe kommer E bli en modell. där ser man. då får man hålla tummarna då :). Om du inte kan hitta blogg insperation kan du ju alltid jobba på den andra bloggen :). den som jag sen vill läsa när den är klar. jag tror du vet vilken jag menar! Pusspuss saknard DIG!

2011-06-24 @ 00:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0