Semester? Knappast!

Tycker det är sjukt störande att jag måste jobba mer än tillåtet dessa dagar, för att "jag får ju så mycket semester sedan när de åker iväg i 10 dagar på fredag".
Men vad är det för "semester" när man förväntas ta hand om familjen hund, så att man inte ens kan göra små dagsutflykter på Söndagarna då man brukar ha sin dag i veckan off, som jag had ekunnat gör om familjen vart hemma. Vad är det för semester? Nepp, jag kallar inte det vacation, come on!

Så, jag frågade min värdmamma vad jag ska göra om jag vill åka iväg över en dag, cause´´we may wanna go to Atlantic City on Sunday. Joo, va, jag kan ju bara åka om jag hittar någon som kan ta hand om Mimi, hunden. Ask someone of your friends.

Tycker att det är sjukt taskigt att de lägger över hela ansvaret med hunden på mig. Det är ju trots allt två helger som försvinner medan de är borta. Sedan ska de bort igen, mina två sista arbetsveckor, och då mnåste jag ha hunden igen. Och resten av helgerna är i stprt sett redan uppbokade. Sjukt störande. Är ju så mycket mer jag vill hinna se och göra innan jag är färdig här. Jag behöver mina Söndagar, jag vill ha de dagarna så jag kan fly härifrån för att upptäcka nya platser. But it seems like I can´t!

Dålig stil!


Någon snäll själ som kan tänka sig att komma förbi två gånger över en dag för att rasta min, deras hund. Det skulle rädda min semester   lediga dag.

/ n

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Detta är ju inte okej, det är ju ditt ansvar att höra av dig till din LCC och berätta vad som försiggår för du får ju inte jobba mer under en dag utom om en oväntad kris plötsligt skulle uppstå!! Dessutom verkar det ju som att du jobbar mer än 10 timmar varje dag!! INTE okej!! Det de gör är ju tom olagligt, vi får ju inte jobba mer än 10 tim/dag, 45 tim i veckan och dessutom ska vi ju ha 1 ½ dags ledigt i veckan! Drygt av henne dessutom att säga att det är upp till dig att lösa hunden!! Stå på dig!!

2011-06-27 @ 23:15:01
URL: http://www.conken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0