Motsatsen till hemlängtan

Lika mycket som man kan ha hemlängtan, kan man ha lika mycket ångest för att man vet att man snart kommer lämna allt här.

Sitter och tänker på det ikväll.
Jag lämnade Sverige, men kommer tillbaka ett år senare och allt återgår till mitt gamla liv, och om inte det till  något liknande.
Men jag kom till USA och stannar bara för ett år. Allt jag har här kommer jag aldrig att få uppleva igen, för även om jag kommer på besök kommer det aldrig att bli samma sak.

Tror det beror mycket på att jag vet att Antonia åker om 2 veckor, likaså åker en annan kompis, Gabi från Brazilien hem, om ca en månad. Får ångest så fort jag tänker på att jag kommer behöva ta farväl adjö. Jag hatar avsked.

Att ta adjö av alla platser och vänner som har format mitt liv här i ett år kommer bli minst lika svårt, om inte svårare än vad det var att lämna allt där hemma i Sverige bakom mig.





Skänker all kärlek till alla mina USA-vänner som jag träffat under det här året! Love ya!
/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0