I´ve Been To Rocky Point, NY!



Den här galna saken var jag och hälsade på i helgen, ute på Long Island, närmare bestämt Rocky Point. Och dte var minst sagt underbart, som det alltid är när jag får träffa min fina Nässjö brud!! :D Anne och jag bor(bodde!!) ju bara 5 minuter gångavstånd från varandra där hemma. Att kunna ses även här borta i USA, på en annan kontninent, på andra sidan, är helt fantastiskt! Även om man är på ett helt nytt ställe så känner man sig så hemma i varandras sällskap.
  
Så vad hittade vi på för rackartyg den här helgen?
Ja du, vi hängde med Annes kompisar, Malin och Katrin, åkte till East Hampton(värsta rikemansområde!!), hängde på stranden, doppade oss i det iskalla havet(det gjorde till coh med ont ju! haha).

        

Jag och Angelica styrde kursen vidare mot Port Jefferson på Lördagskvällen, där vi gick ut för att käka middag. Ett så sjukt mysigt litet ställe med värsta mysiga hamnen. Jag bara: Här vill jag bo.
Fast det bruka jag säga om de flesta ställenerna med hamn, strand och vatten. Hihi... Angelica jobbade lördagkväll så det blev filmmys. På Söndagen tog vi med oss Malin och satte oss på tåget in till Manhattan och spenderade största delen av dagen i SoHo. :D

Angelica, Tack för en fin helg fina du! :)


P.S Bilden ovanför är tagen i Port Jefferson, vid hamnen. :)

/ n  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0