An Update

Jo, nog är det ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Jag har ungefär en timma på mig nu att uppdatera om allt som har hänt under alla dessa veckor. Jag får nog sålla och bara presentera det bästa. :) Bilder kommer så småning om.

Så, den första helgen i Juli, åkte E till New Orleans för att träffa sina kusiner, och mina värdföräldrar flög till Ryssland för semeseter. Kvar var jag, 15 åringen och hunden. Vilket betyder att jag jobbade varje dag i tio dagar, eftersom ingen annan fanns där för att skjutsa A till hans camp varje dag och ta hand om hunden, blommorna, posten och allt det där. Dock hade jag ju mkt tid där emellan också, och jag hade så mkt planerat som jag ville göra, men tiden bara rusade förbi att jag inte ens hann med i farten. 

Den lördagen, den 2 juli, träffade jag äntligen Janina igen. Vi bodde 15 minuter från varandra i CT, och hade inte träffats sedan oktober när jag lämnade West Hartford. Hon gick senare också i rematch och hamnade i Pennsylvania, ca 1,5 timme ifrån mig och har bott där sedan någon gång i november. Så det var på tiden att vi sågs. Vi slog ihjäl några timmar på King of Prussia Mall, innan vi åkte in till Philly tillsammans. Agust och Florian skulle nämligen dit, två polare från training school i augusti, och jag hade lovat att guida runt de lite. :) Blev allt från Liberty Bell till the Love Sign och Rocky Statyn. Och jag, Nathalie, körde bil inne i centrala Phladelphia, hade jag nog aldrig trott om mig själv för ett år sedan. Runt åtta snåret var jag och Janina tvugna att lämna killarna för att hämta upp A från campus och köra hem honom. Vi missade senare tåget tillbaka in till stan vid 9, och tyckteinte det var värt attåka tillbaka in för bara någon timme. Vi köpte istället glass och andra godsaker från Wawa och satt i trädgården och snackade länge.. Janina sov över, och på morgonen efter att vi skjutsat A till Penn campus, stannade vi kvar i stan för frulle med grabbarna innan de åkte tillbaka till New York.

    


Sedan blev det 4th of July, USA:s Independence Day/Nationaldag, vilket egentligen är värt sitt egna inlägg för oj,oj, oj vilken dag! Detta är en stor dag i USA varje år, och det firas rejält. Är lite som svenskt nyår faktiskt, med massa massa raketer, både som dag och natt. Jag åkte fram och tillbaka in till stan flera gånger för att köra A, stanna och se paraden, köra tillbaka hem, taut hunden, ta tåget in till stan, ta tåget tillbaka, köra bilen tillbaka in till stan för att hämta upp A från campus. Mkt fram och tillbaka. Där emellan hängde jag med mina tyska polare längs Ben Franklin Parkway, där allt hände. Massa mat, massa jippon och på kvällen hölls även en konsert och fyrverkerier framför Art museumet.


                 


           

Philadelphia, July 4th 2011! So beautiful!!


Under den här dagen kom jag två nya tjejer närmare. Den första, Marie, en ny tysk tjej som rematchade efter att ha bott i Minneapoils i tre månader. Den andra, Nike, en tysk tjej som befinner sig i Philadelphia endast för sex veckor för att testa på det amerikanska livet lite. Dessa två, underbart härligt flickor spenderade jag många timmar med den resterande veckan. Känner verkligen att vi tre klickar tillsammans. :) 

  

Den andra helgen i Juli, kom min fina Angelica på besök. Vi tog bilen tillsammans med Ellinor till Amish Country som ligger utanför Lancaster här i Pennsylvania. Det var riktigt intressant att se hur the Amish People levde, även om vi trodde att de skulle vara lite mer omoderna än vad de var. Vi såg till och med en bil parkerad på gården, hallå liksom? Men vi fick senare reda på att det fanns andra amish byar där de levde ännumer traditionellt, utan så mkt teknik, i andra delar av USA.
   På Söndagen blev det Philadelphia och massa av bilder. Lunch på ett typiskt amerikanskt diner med Ellinor, och Liberty Bell även denna gång. :) 

             

       
E kom hem på måndagen därefter, ledsen efter att ha sagt hej då till sina släktingar i New Orleans. Jag hade henne ända till kvällen då föräldrarna anlände från flygplatsen i New York. Och sedan rullade veckan på som en vanlig arbetsvecka.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0