USA

Ställen jag har sett/varit på under de här senaste fem månaderna:

New York City
(5 ggr) - Första gången med Training School, andra gången med au pair gruppen (CT) för Scavenger Hunt, tredje gången med Elin och övernattning på hostel, fjärde gången övernattning i en lyxlägenhet på Manhattan med värdfamiljen och slutligen femte gången bara över dagen med Angelica.


West hartford och Hartford - Bodde min första månad i USA i West Hartford, CT. Var ute med mina nyfunna kompisar i Hartford en kväll.  

Washington DC - September, weekend med min tyska vän Janina, hennes värdpappa och ett av hennes värdbarn. Vi var på Bröllop, såg Vita huset och allt annat som man bara måste se i DC. Detta var under tiden jag var i rematch och jag träffade en av familjerna som jag varit matchad med. Jag ville till dem, de ville ha mig, men de fick det aldrig att fungera eftersom de inte hade något current sovrum för mig...



Boston (2 ggr) - Första helgen i oktober då jag hälsade på Elin och Ida. 
Andra gången var under nyår med Marie. 

Bryn Mawr och Philadelphia - I början av oktober flyttade jag till Bryn Mawr och har sedan dess också varit inne i Philly ett antal gånger. 



Detroit flygplats - Mellanlandade där när jag skulle till LA. Hehe... :p 

Los Angeles - Blev lite av en spontanresa där i mellandagarna, men hur underbart var inte det? Jag och Tinde såg Hollywood skylten, gick på Walk of Fame, var på Universal Studios och Santa Monica Beach. Vi åkte runt och kollade på kändishus och  dessutom hann vi med en övernattning på ett skabbigt, väldigt typiskt amerikansk motell i Beverly Hills och även en övernattning i LA downtown. 



Newport Beach - På vägen till Palm Springs stannade vi någon timme i Newport Beach, coolt! Vackert! Där vill jagh bo, typ.  ;D 

Palm Springs - Två sista dagarna med Tinde i Californien. Öken, öken, öken... haha, men vackert! Jag gillart! 


 Nu när jag ser tillbaka på det inser jag vad mycket jag har hunnit med trots allt. Det finns dock fortfarande många grejer jag vill se och göra innan mitt år är slut.

Det som än så länge är bokat och klart äri alla fall Florida, Miami och Orlando med min svenska familj i april.
Och det som jag vill se och hoppas att jag får möjlighet med är:

Chicago (weekend)
Atlantic City (två dagars, eller en dag)
Princeton University (Ligger typ en timme härfrån)
New York igen, såklart. Och även DC en andra gång.
Baltimore
New Orleans

San Fransisco
LA
(again)
San Diego
Las Vegas

Grand Canyon
Hawaii
Seattle
och Forks ;)

Är så mycket jag vill se att jag känner att tiden inte räcker till. Plus att det är svårt när man jobbar på schemat jag har. Och pengar är ju ett annat problem för sig. Haha.. Känner också att jag måste börja planera nu... men vart ska man börja...? 

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0