Rörig Söndag

OMG, länge sedan jag var sååååå hääääääär mätt!!

Söndagen blev inte som planerat. Söndagar brukar i vanliga fall vara min lediga dag i veckan och idag var planerna att Emilia skulle komma hit vid 10 am, vi skulle åka till IKEA och träffa Elin och Elena och senare äta lunch där. (Köttbullar!!!!) Men vid 10 får jag sms av Emilia som säger att hon fprtfarande är kvar i kyrkan och att hon kommer till mig vid 11. Jag går ner, pratar lite med mina värdföräldrar som helt plötsligt kommer på att de vill att jag ska sitta lite barnvakt vid 12.30 - 2. pm medan de har "buisness möte" med farföräldrarna och det var vitkigt att E inte var där och lyssnade. Snäll som jag är bara går det ju bara inte att säga nej. (måste bli bättre på den här fronten) och så lovar jag ju självklart bort mig vilket slutade med att Emilia och jag aldrig hann åka till IKEA eftersom hon intekom förrän 11.30 am och vi skulle vara hemma till 12.30 och Emilia var tvungen att åka tillbaka till Chadds Ford strax innan kl 2 pm. Nåväl, det blev bra ändå, E älskar Emilia så var bara kul att vi alla tre kunde umgås. Synd bara att det inte blev någon IKEA lunch.


Emilia och jag en dag I Philadelphia i november.


Elin, Elena och jag i Philly last week...

Sedan planerade jag att åka till gymmet, men tanken på att behöva gå en halvtimmes promenad för att komma dit tog emot. Ja, jag har blivit lat och bilberoende i detta land. Orkade inte heller ringa och fråga om jag kunde få ta min värdmammas bil till the Y. Nej dp, istället könde jag hur trött jag blev och tog en nap istället. Vid 4 tiden ringer Elin och säger att de skulle till en fransk tjej lite senare och att Mille, danska tejen som bor i Bryn Mawr kunde plocka upp mig på vägen efter att hon lämnat födelsedags kalaset hon var på. Eftersom det är Söndag har jag ingen lust att stanna hemma. Så jag tar på mig skorna, tar med mig väskan och beger mig ut på promenad i Haverford College Park. Sedan vidare mot Ardmore där jag stannar i CVS butiken en timme medans jag vänyar på att Mille ska höra av sig. Köper med mig en fotfil och handsprit. Mille smsar, säger att hon inte kan komma. Jag får sms av Antonia )tysk kompis) som undrar om jag vill ut och äta middag med henne. Elin ringer, frågar om jag kan ta en egen bil och komma. Jag tackar ja till Antonias middagssms. Väntar på svar, tar en evighet, går över till Wawa, köper en kaffe medan jag väntar. Lite senare får jag svar, vi bestämmer att hon kommer dit. Vi går runt lite inne på en annan Pharmacy, jag gårut därifrån med en ny hårfön. Äntligen, kan inte fatta att jag överlevt i tre månader utan en... ;p  Vi väntar på att få svar från de andra tjejerna (mitt "tyska" kompisgäng). Ingen svarar och vi väntar ut tiden. Åker hem till Antonia och väntar, k 8.30 ger vi upp. Vi drar till Bertuccis, en italiensk restaurang i Bryn Mawr, ca 5 min gångavstånd från mig. Åh, tusan vad gott det var! Första gången jag käkade där. Och nu blir det farligt när jag bor så nära. Haha... Angelica, jag planerar redan att kanske ta dig dit på fredagen när du kommer om tre veckor... ;)

´
Antonia at World fair in november.



Och här har vi min älskade Angelica som kommer på besök från Long Island om tre veckor.

(Har vi koll på alla med namn nu ? ;D)

Minst sagt rörig dag. Men även om det inte alltid blir somman tänkt sig så kan det bli bra ändå. :)


Imorgon är barnen här lediga från skolan,vilket betyder lite mer sömn. Troligtvis. E ska ha en playdate 9.30 am - 1 pm. Och jag har själv min första dag i skolan för imorgon börjar en av mina college kurser, can´t wait. Mer om college imorgon! ;)

Nattinatti...
/ n

Kommentarer
Postat av: Issi!

Tycker du borde svara på mitt very important mail så fort du får tid! Haha



Puss!

2011-01-17 @ 21:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0