Update from Boston

Sitter här i Maries rum och väntar på att åka iväg mot biosalongen där vi ska se en sen visning av "How do you know". Vi sov länge idag, ända till 12. Hur ofta sover jag ända till 12 liksom, ni som känner mig, jag brukade ju vara den där morgonpigga personen som tyckte om att gå upp hyfsat tidigt. Här borta känns det som om jag aldrig får nog av sömn, känns som om jag jämt är trött, skulle kunna sova jämt, haha.. vad har hänt med mig liksom? Nå väl, i alla fall det blev en sen men en rejäl frukost innan vi drog oss in mot Boston för att vandra runt lite.

Många amerikanare är pratglada och inte rädda för att prata med människor de inte känner. Känner själv att det har smittat av sig lite på mig, eller mer att det känns naturligt när folk man inte känner börjar snacka med en och tvärtom. Men ibland kan det bi för mkt. Som idag när vi började snacka med en äldre man på the Body Shop. Först diskuterade vi olika krämer och sedan började vi snacka om vad vi gjorde där osv, att jag var på besok från Philly osv. Och då visade detsig att han växte upp i Pennsylvania. Mariie gick iväg och kollade på annat medan han fortsatte att snacka massa med mig. Sakta men säkert började han typ flörta med mig. Öh, blä. Skojade om att han ville ha mitt nummer så vi kunde ses nästa gäng han är i Philly osv. Nej tack. Till slut kom Marie tillbaka och vi gick där ifrån, haha. Det roliga var att vi senare såg han på Victoria Secret. Vi rymde där ifrån innan han upptäckte oss. Men alltså Victoria´s Secret, ofta, vad gjorde han där liksom? Haha...





Och gårdagen ja.
Nyårsafton.
Vi samlades hos en av Maries tyska kompisar, jag och Marie de ända som inte var tysktalande, men det var riktigt trevligt. Vi drog in till Boston och skulle se fyrverkerierna. Men vet ni, jämför man med Sverige, var det löjligt. Det var bara raketer på en och samma ställe på himlen och de höll bara på från tolvslaget plus 12 minuter. Vad är det om liksom. Var inte som det brukar vara hemma då man inte vet åt vilket håll man ska titta för att det är överallt. Hallå? Detta är USA, landet som överdriver med allt liksom. Chock. Förutom brist på fyrverkerier så var det livat i Boston. Nästan alla hade någon slags "Happy New Year" eller "2011" hatt på huvudet, hade man inte det hade man något som blinkade. Att man ska vara blinkade under nyår verkar vara en riktig hit. ;) I vilket fall hade jag kul och nu har jag ju säga att jag har firat nyårsafton i USA också. Vem vet om det var sista gången eller inte. Återstår att se i framtiden.


Utanför Public Library i Boston var det Diisco med dj. ;)



/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0