Sore Throat

Och nu har troligen jag, som resten av familjen drabbats av Sore Throat.
Min värdpappahade det när de kom hem från Florida i Måndags. I tisdags blev min värdmamma sjuk och sedan hakade E på i onsdags, igår kväll ocksa A och nu idag troligen jag med. Ont i huvudet och trött. Skulle ju ha jobbat heldag idag med men eftersom E är sjuk och sov längre idag somnade jag på soffan på nedervåningen. Sov hårt från 9 - 12 och under tiden hade min värdmamma täckt mig med filtar.
Var nästan läskigt så hårt som jag sov. Vissa tillfällen var jag medveten om att det var folk runt omkring mig men dte kändes som om det var helt omöjligt att öppna ögonen och vakna.

E är i alla fall medmin värdmamma på musikskolan nu.
De kommer hem snart och då ska jag troligen jobba några timmar. Min värdpappa skulle komma hem tidigare från jobbet idag, han skulle försöka vara hemma kl 6 pm så då kan jag dyka ner i sängen igen, titta på tv och dricka te, precis som det ska vara när man är sjuk.

Min värdmamma vill att jag ska ringa en doktor och skaffa antibiotika som resten av dem. Hon sa att det till coh med kan vara farligt.  
Men jag är inte den typen som ringer direkt när jag får symtomen. Det kan ju faktiskt bara vara vanlig liten feberdos med förkyldning, och jag känner ingen pain i halsen liksom, än... Däremot känns den tjock. Men det ärju lite som jag och Tinde sakcad eom, här tar man medicin och piller för allt. hehe.. så vet inte hur överdrivet det ät eller om det verkligen är så farligt som de säger..

Jag ringde i alla fall min LCC och fick lite förslag på vart jag kunde gå. De har visst en Minute Clinic på CVS butiken här i Bryn Mawr och på deras hemsida står det att de har öppet även på helgerna, vilket är bra om det skulle bli värre.

Skönt att fått sova ut lite i alla fall efter mina två senaste långa pass.

/ n



P.S Idag kom snön tillbaka till Philadelphia. E är överlycklig!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Det är ju inte roligt att vara sjuk, men det känns väl skönt att få vila lite, du verkar ju ha det riktigt tufft med dina arbetstider. Men som sagt jag säger som dom andra som skriver att stå på dej du dår ju inte jobba så mycket !!! Kram och krya på dej ,alla som du känner i Eksjö hälsar till dej!!

2011-01-08 @ 15:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0