Saturday, Jan 15th 2011

Jobbade som vanligt förmiddag igår och skjutsade E till kören för att sedan själv åka och sätta mig på Starbucks med datorn. Kommer bli många besök där, på Starbuck i Chestnut Hill eftersom hennes kör plus opera rehersals har förökat sig till tisdagskvällar också och snart även torsdagskvällar innan föreställningen. Inget mig emot, men lär ju hinna tröttna på Starbucks efter det här året... ;p haha 

På kvällen var det menibgen att jag skulle sitta barnvakt eftersom E´s sleep over blev inställd. Jag tog tåget in till Philly så fort jag slutat jobba vid 1 för att träffa Sofia. När jag sitter där ringer min värdpappa och säger att jag inte behöver jobba eftersom de hittat en annan lösning. YES! Jag behövde inte komma hem igen om jag inte ville. 

Hade i alla fall en toppeneftermiddag och kväll med Sofia innehållande shopping, yoghurtglass och middag. Och massa, massa babbel förstås.. ;) Sofia är en underbart härlig tjej som man kan vara 100 procent sig själv med utan att det känns konstigt. För er som inte vet träffade jag henne på training school i New York och hon har i dessa fem månader bott i New Jersey men är nu i rematch och kommer flytta inom en snar framtid. Men jag jag hoppas att vi ses snart igen, om inte i USA så i Sverige när vi alla är tillbaka på svensk mark igen.




Sådan här glass, frozen yoghurt tror jag att den kallas har jag viljat testa sedan jag kom till USA. Nu äntligen, igår hittade jag och Sofia ett ställe inne i Philadelphia, på Chestnut Street, tror jag det var, som hade just sådan glass. Man får först välja storlek på bägare, sedan får man själv fylla den med glass av olika smaker och topping av olika slag. Och tro mig, det finns MYCKET att välja på! Jag tog lite av cheesecakeglassen, chokladglassen och mangoglassen med en himla massa topping på som jag knappt kom ihåg allt var det var. Men blandannat jordgubbar, blåbär, mango, m&m´s, chokladbitar, coockies, nötter och en massa annat. YUMMI, säger jag bara! ;)
Inte konstigt att man äter sig tjockis i det här landet... Det går ju inte att stå emot... ;)

/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0