Philadelphia



Söndagen spenderades som sagt med goa vänner inne i Philly.
Kallt som in i tusan var det, men det hindrade inte oss från att vandra hela vägen till Rocky statyn och the Rocky Steps vid The Museum of Art som ligger en liten bit bort från Suburban Station. Jag har redan varit där en gång så om det inte hade varit för de andra så hade jag aldrig gått hela den vägen med så lite kläder i ett sådant kylígt väder. Mina händer böev seriöst röda efter ett tag. Uuhh, hade glömt bort hur det kändes när dte var så kallt, ändå var det bara runt fem minusgrader, tror jag. Haha...

I alla fall, vi käkade också lunch på Chokladrestaurangen. Lute dyrare, men så himla gott! Beställde en sallad och sedan en varm choklad som dessert. Kanske inte låter så speciellt, men sååå gott!



Elin skulle på musikal med Emilia och hennes syster på kvällen så jag och Elena drog tillbaka in till Bryn Mawr, där vi käkade middag på en pub innan vi gick till Bryn MawrMovie Theather föratt se the Black Swahn. Creepy, säger jag bara. Super good acting! But creepy.. En sådan där film vi hade kunnat se på Psykologi letionerna med Micke i 3:an och ägna flera lektioner till att diskutera. Ville bara ha Issa och Malin med mig så vi hade kunnat diskutera filmen efteråt för den satte verkligen igång tankarna och analytikern inom mig. Höhö...

Efter filmen kom Elin tillbaka med tåget från Philly så då skulle hon skjutsa hem både mig och Elena. När vi är ca 10 meter från mitt hus måste vi dock stanna eftersom polisbilen är efter oss med blinkande serener. Elin var cool lugn, riktigt imponerad av hur hon kunde vara så lugn. Hon fick visa körkortet och regristreringsbevis, m.m. Felet var att hon först glömde att sätta på the head light på bilen när hon körde ut från parkeringsplatsen, men det fixade hon vid traffikljuset. Det största problemet var dock regristreringsskylten som hade gått ut redan i November. Men eftersom det var Elins värdpappas bil hade hon inte en aning om det. En ticket blev det ändå men polisen lovade att fixa henne ur det eftersom det inte var hennes fel. Dessutom vard et riktigt trevliga snubbar, så allt gick bra!

Hade i alla fall en toppenbra Söndag! :)
/ n




Kommentarer
Postat av: Kent

Snygg väska du har!

Kramis

2011-01-11 @ 22:21:52
Postat av: Issa

Haha! Jag saknar våra stunder då vi bara satt och diskuterade!

:)

2011-01-12 @ 01:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0