New Years Resolutions

Jag minns inte ens om jag hade ett nyårslöfte för 2010, hade jag det? Någon som minns?
I alla fall så har jag två för 2011 och tänkte avslöja dem nu...

1. Stay in shape!
Nu måste jag protestera mot vågen och kämpa emot alla godsaker. Inga mer kilon i år tack. Löftet är inte att gå ner en massa, utan mer att inte gå upp något mer. Gör jag det kommer jag inte må bra så det är lika bra att bli strikt nu.


Inga mer cookies...
Okej, någon då och då på helgerna... ;)

2. Bli av med min hemlängtan och stanna hela tiden ut i USA.
Egentligen är hemlängtan inget jag kan rå för antar jag. Kommer den så kommer den. Jag förstår inte varför den ska vara så envis. Jag måste sluta att tänka så mycket på Sverige och "hemma", fokusera mer på mitt liv här i USA, lägga ner min kraft i jobbet och lära mig trivas på riktigt. Därför gör jag nu slut med skype... Inte för alltid. Men för ett tag. Jag mejlade mamma och pappa idag och sa att nu blir det inget skype på en månad. Jag vet inte alls om det kommer hålla, har redan varit på väg att bryta ihop idag, men det är i alla fall värt ett försök och kanske kommer det att hjälpa min hemlängtan att försvinna om jag inte hela tiden är så bunden till Sverige. Istället ska jag försöka att göra grejer som att blogga lite mer kanske, gå ut och gå, gå någonstans, ja inte vet jag. Bara så jag får något annat att tänka på. Men om någon har något annat tips är ni välkomna att dela med er! 




LA bilder väntar fortfarande på att få komma upp här, ocksa några bilder från Boston. 
Det kommer, det kommer... 



Jobb snart! 
/ n   


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Sitter här och läser din blogg och tittar på alla fina bilder från dina upplevelser, ihop med farmor så hon hälsar med mycket kramar! Det är nog ett bra nyårslöfte att inte skypa så ofta för det blir nog värre med hemlängtan när man kan se varandra! Ha det så bra du är en riktig tuffing!! Kram från Monica

2011-01-05 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0