My best friend in the USA

Jag tänkte berätta för er om en underbar, väldigt unik vänskap som jag har funnit här i USA.

Trots mina timmar, trots att jag ibland bara vill spy på allt och dra härifrån så finns det en liten människa som håller mig fast. Personen jag nog inte skulle klara av att svika om jag stack. Och den lilla människan är E. Hade aldrig kunnat önska mig en bättre relation till mitt värdbarn. Visst kan hon ibland vara jätteirriterande, elak och agera bortskämtoch nonchalant. Men hon är bara ett barn på 8 år som har mycket kvar att lära om livet. Men E berättar jag saker som jag nog inte trodde att jag skulle kunna berätta för ett barn, men hon lyssnar alltid och är jätte intresserad att höra mina livshistorier. För henne vågar jag berätta de dagarna jag har hemlängtan,om jag är ledsen, orolig eller glad för något. Ibland behöver jag inte ens säga något, för kan ni tänka er att även om hon bara är 8 år så förstår hon saker och ting ganska bra ändå. Jag har alltid  oftast kul när jag spenderar tid med E. Hon är galen, helt totally crazy, men hon kan verkligen få mig till ett gott skratt. Vi har våra duster och även om hon kan säga att hon hatar mig så vet jag att hon inte menar det innerst inne (det har hon själv sagt) försäger jag att "jaha, då kan jag ju lika väl åka hem" får hon ibland panik och utbrister "Nooo, don´t leave me!!"  
Hon kan vara elak, men hon kan också vara världens snällaste. Men vad kan man förvänta sig av ett barn i den åldern som säger precis vad som faller de in. Jag vet att den dagen jag lämnar henne kommer jag sakna henne så det gör ont och jag kommer bara att minnas de bra och roliga stunderna vi hade tillsammans.

E är min bästa vän i detta stora land och det är så sant som det låter. Jag älskar henne!

/ n



Kommentarer
Postat av: Kent

Det var gulligt skrivet, man blir ju rörd! Där har du nog en livskamrat ska du se.

Kram

2011-01-09 @ 18:59:28
Postat av: Elina

Låter som en helt underbar unge :) Va fint natta! <3

2011-01-09 @ 20:35:17
Postat av: Elina

Låter som en helt underbar unge :) Va fint natta <3

2011-01-09 @ 20:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0