Abnormal Psychology Class

Andra dagen med abnormal psychology and I love it! Läraren är så himla skön, en lite äldre dam med väldigt speciell men häftig klädstil. Hon verkar vara en helt amazing teacher och det är riktigt intressant! Klassen är väldigt avkopplad också, alla snackar på och diskuterar mkt. Själv har jag dock inte vågat ge mig in på diskussionerna så mycket, än så länge sitter jag mest och lyssnar på vad de andra har att säga. Jag är den enda au pairen i gruppen, alla andra är liksom college studenter vilket gör att man blir ännu mer nervös med engelskan. Haha, nej då, har faktiskt så här efter 5 månader börjat känna mig riktigt bekväm med språket och det är inte ett särskilt stort hinder för mig längre. Jag älskar numera att prata engelska och kommer sakna det när det här året är slut.
   Det bästa är att jag tror jag har funnit mig en ny vän. Träffade henne redan i måndags, vi snackade i fem minuter och sedan hade vi varandras nummer. Riktigt snäll och go och omtänksam tjej. Hon bor på campus och vi sa att vi ska färsöka hitta på något någpon dag. Nästa vecka om jag har tid efter lektionen skulle hon förhoppningsvis visa hennes studentrum.. Wihoo, det ser jag fram emot. Tror och hoppas att detta kan bli min första, riktigt amerikanska vän. Jag menar en sådan vän som man inte bara träffar en gång,hänger med och sedan glömmer bort, utan en sådan vän som man kommer hänga ganska ofta med. I hope so!

Take Care Sweden while I am enjoying my time here :)
/ n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0