6 Credits or 72 Hours of Class

Som au pair ingår i programmet att ta 6 credits eller 72 timmars kurser på college, universitet eller någon form av helgkurser. Detta är obligatoriskt och något som myndigheterna i USA har bestämt. Du får själv välja hur du vill få ihop de här timmarna/creditsen och din värdfamilj sponsrar med 500 dollar, resten får du själv stå för. Personligen tycker jag att det är kul att man också får möjligheten att testa på lite college liv och på sätt inte bara träffa en massa au pairer, utan även studenter från hela USA och exchanged students  osv. 

Jag hade min första class i måndags på Harcum College och imorgon är det dags igen. 
Abnormal Psychology heter kursen och den verkar jätteintressant och jag är riktigt taggad på att gå i skolan igen. Haha, sa jag det där?
Om ca två veckor börjar min andra class, TOEFL preparation class. Det är en förberedelseklass i engelska för de som prelinärt vill ta TOEFL testet som man måste ta om man vill plugga på college senare i livet.

På Harcum hade de a special offer for au pairs. Om man valde att ta the TOEFL class för 420 dollar kunde man också få välja en college class för endast 150 dollar. Detta är ett väldigt bra pris med tanke på att det brukar vara svindyrt. Alltså sammanlagt blev det 570 dollar, plus 30 dollar i i registerings avgift. Så 600 dollar, var 100 dollar jag fick betala på egen hand. Helt okej tycker jag, med tanke på att det ger mig alla timmarna, yes!


Så nu ska jag läsa läxan vi fick i onsdags så jag är redo för morgondagens lektion... :)
/ n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0