You said you are 21, right?

Så, nu har min värdamma tagit med sig E och åkt till New Orleans där de har släktingar. För mig väntas besök i helgen av ingen mindre än Angelica som reser hit från Long Island där hon är au pair. Wihooo. Ska bli så sönt att träffa någon från hemma! Kan inte fatta att jag kommer få ha henne här hos mig, min alldeles egna Anne! Ska bli så kul! :)
   Synd bara att jag fick reda på så sent som i förra veckan att jag skulle få hela fredagen, lördagen och Söndagen off. Ingen hund, ingen städning, Hade ju varit så mkt smartare för mig att utnyttja det eftersom det så sällan händer och åka och hälsa på Anne istället.. men då hade vi ju redan bokat biljetter. Jaja, har i alla fall en plan för helgen och jag har försökt göra det bästa av situationen.

Så imorgon tänker jag åka till New York. Jajemensan, ni hörde rätt, jag! Bara jag. Ensam. Sedan tänker jag spendera dagen på Manhattan, gå omkring och bara njuta av mitt älskade New York. Bäst att vädret förblir lika fint som idag. Ne, men lite shopping blir det kanske också. Kl 6 pm möter jag upp Linn, som jag träffade på training school. Har inte träffat henne sedan slutet av Augusti nu så ska bli riktigt kul att träffa henne igen. Blir nog middag någon stans. Sedan kl 8.30 möter jag upp Anne på Penn Station. Sedan tar vi bussen tillsammans hem till Philly igen. :) Känns som om det nog kan bli en riktigt bra fredag trots allt! :)


the Rockfeller Center, NYC, Dec 2010... 



Och idag har jag städat som tusan. Har hunnit med ett stökigt tonårsrum, ett kök och ett au pair rum. Men au pairens badrum gick inget vidare med, toden räckte inte till. Nåja rummet är i alla fall redo och fint inför att Anne kommer. Tog mig en work out på the Y, gått ut med hunden, tvättat några omgångar tvätt... Var helt svettig ikväll när jag satte mig ner efteråt. Haha. Sedan åkte jag med Gabrielle och hennes kompis, också hon från Brasilien till en italiensk restaurang och åt middag. Vi hade en SUPER TREVLIG servitör. Han bjöd på vin! Och en shot! ``^
"How old are you ladies?"
"22"
"23"
Han tittar på mig, jag ler så stort jag bara kan och viftar med ögonbrynen.
"21"
Jag kan inte hålla mig för skratt.
"Okey, 19"
"Oh, I am sorry"
Han snackar med tjejerna, frågar om de vill testa ett särkilt vin,  for free! De tackar så mkt. Sedan tittar han på mig och blinkar.
"You said you are 21, right?"
Jag skrattar och instämmer.
"Of cause I am"

Så ikväll drack jag vin! De ni, 19 år och dricker vin på en italiensk restaurang i USA, for free! Utan att visa legg! Ännu en grej att skriva upp på "har gjort listan".. ;)

Nu ska jag sooooooova.... zzzzz
/ n


Kommentarer
Postat av: Nathalie

va synd att du inte åker till NY imorgon för då ska jag nämligen dit, då hade vi kunnat träffas. :)

Men vi kanske kan träffas någon annan dag i NY, du har väl också väldigt nära dit? För mig tar det en timme bara. :)

2011-02-04 @ 15:46:05
URL: http://nathalieidasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0